Gminy bez porozumienia w sprawie nowej trasy
W styczniu br. GDDKiA zaprezentowała wyniki tzw. studium korytarzowego dla odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Myślenic, zawierające sześć wariantów przebiegu tej trasy. Przedstawione warianty spotkały się z ostrą krytyką i protestami samorządów i mieszkańców gmin leżących w planowanych korytarzach nowej drogi. GDDKiA zaproponowała więc samorządom, aby wspólnie wypracowały i przedstawiły zarządcy dróg kompromisowy tzw. korytarz społeczny. Miały one na to czas do 30 września br.
Polecany artykuł:
W związku z tą sytuacją prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski powołał w czerwcu br. specjalny zespół zadaniowy, który rozpoczął prace nad wypracowaniem propozycji rozwiązania możliwego do zaakceptowania przez wszystkie zainteresowane strony. Jak poinformował w poniedziałek, 7 listopada krakowski magistrat, zaproponowane przez zespół zadaniowy warianty przebiegu korytarza drogi ekspresowej S7 nie uzyskał aprobaty pozostałych gmin.
- Ze względu na brak uzyskania aprobaty pozostałych gmin w odniesieniu do zaproponowanych przez zespół zadaniowy wariantów przebiegu korytarza drogi ekspresowej S7, zdecydowano o skupieniu dalszych prac wyłącznie na odcinku planowanej trasy w granicach administracyjnych Krakowa - zakomunikowano.
Pismo z taką konkluzją miasto skierowało do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W piśmie tym przywołane zostały wyniki dotychczasowych prac zespołu zadaniowego, próby współpracy z samorządami innych gmin oraz plany dalszej pracy zespołu zadaniowego. Ponadto podtrzymano stanowczy sprzeciw wobec dalszego procedowania planowanego odcinka drogi S7 Kraków – Myślenice w wariantach 1-5 opracowanych przez GDDKiA.
„Zespół zadaniowy rozważa możliwości połączenia planowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącym układem drogowym w węzłach autostrady A4: Kraków Bielany oraz Kraków Bieżanów jako najbardziej optymalne dla miasta” - wskazano.
W skład zespołu wchodzą m.in.: eksperci, przedstawiciele wszystkich klubów w radzie miasta, przewodniczący dzielnic, przez które miały przebiegać dotychczas proponowane trasy nowej S7, zastępcy prezydenta Krakowa oraz reprezentanci miejskich instytucji.
W ostatnich tygodniach GDDKiA zapowiedziała, że wobec braku postępu przy tzw. wariancie społecznym, przystąpi do przygotowania dokumentacji przetargowej na wykonanie kolejnego etapu prac związanych z przygotowaniem inwestycji. GDDKiA oceniła, że odcinek S7 między Krakowem i Myślenicami - w zależności od wybranego wariantu - będzie miał 23-29 km długości. Koszt budowy oszacowano na między 4,7-6,5 mld zł.