Kraków. Co dalej z remontem stadionu Hutnika?
W marcu ubiegłego roku miasto udostępniło wizualizacje przebudowanego stadionu miejskiego przy ul. Ptaszyckiego, gdzie swoje domowe mecze rozgrywa Hutnik Kraków. Zgodnie z deklaracjami obiekt ma pomieścić ponad 8 tys. widzów. Z kolei we wrześniu prezydent Krakowa wydał decyzję środowiskową dla budowy stadionu, o czym informowaliśmy w osobnym materiale. W dokumencie wskazywano wówczas na konieczność ochrony drzew znajdujących się w obrębie planowanej inwestycji.
Polecany artykuł:
Początkowo zakładano ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej w drugim półroczu 2024 roku, do czego ostatecznie nie doszło. Pod koniec marca bieżącego roku o dalsze czynności ws. remontu obiektu dopytał w interpelacji radny Włodzimierz Pietrus. Jak przekazał, w ubiegłorocznym budżecie na opracowanie projektu budowlanego i dokumentacji wykonawczej dla przebudowy stadionu Hutnika zabezpieczono łącznie 2,5 mln złotych. Z kolei w tym roku to łącznie 3 mln złotych.
Do pytań radnego ustosunkował się zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, który wskazał, że Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie planuje ogłoszenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na opracowanie projektu budowlanego oraz dokumentacji wykonawczej dla przebudowy stadionu w III kwartale bieżącego roku, jednak nie wcześniej niż przed wejściem w życie sporządzanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Mogiła-Wschód”.

W interpelacji radny dopytywał także o to, czy ZIS uporządkował „umowy” z podmiotami, których reklamy od wielu lat eksponowane są na stadionie Hutnika Kraków.
Posadowione na koronie Stadionu Miejskiego Hutnika Kraków nośniki reklamowe są pozostałością po porozumieniu jakie zawarła Gmina Miejska Kraków ze Stowarzyszeniem Nowy Hutnik 2010. Podstawowym celem ich umieszczenia było zasłonięcie nieczynnych trybun, co wynika z wymogów licencyjnych Polskiego Związku Piłki Nożnej, zgodnie z którymi nieużywane krzesełka muszą być zakryte. Obecnie Klub prowadzi działania mające na celu pozyskanie komercyjnych najemców na wynajem powierzchni reklamowych – informuje wiceprezydent Sęk.