W wariancie pierwszym trasa główna poprowadzona jest mostem i estakadą z rozdzieleniem przebiegu torowiska tramwajowego na ulice Saska - Nowohucka Początek trasy stanowić będzie połączenie z projektowaną (etap koncepcji) trasą Nowobagrową (przebieg w tunelu). Trasa Ciepłownicza prowadzona jest po nowym śladzie. Początek trasy zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ulic Lipska/Golikówka/Mierzeja Wiślana/Surzyckiego. Trasa przebiega obok terenów ogródków działkowych zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka.
Kolejno po przeciwnej jezdni przy skrzyżowaniu z ul. Korbońskiego, gdzie następuje zakończenie tunelu drogowego (kontynuacja Trasy Nowobagrowej) i projektowane są ściany oporowe. Trasa kolejno kontynuowana jest estakadą przechodząc przez: międzywale wraz z rzeką Wisła, tereny przemysłowe wzdłuż ulicy Ciepłowniczej aż do skrzyżowania z ul. Nowohucką, gdzie następuje połączenie układu drogowego z torowym prowadzonym od ul. Saskiej.
Koncepcja nie przewiduje ingerencji w układ drogowy ul. Nowohuckiej oraz w most Nowohucki. Koniec estakady tramwajowej projektowany jest przy drodze wjazdowej prowadzącej do „Selgros”. Natomiast koniec trasy głównej stanowi węzeł w al. Pokoju – rondo Dywizjonu 308.