Cztery warianty na połączenie Czyżyn z Podgórzem. Którędy pobiegnie Trasa Ciepłownicza [MAPY]
TRASA CIEPŁOWNICZA W KRAKOWIE
Którędy pobiegnie Trasa Ciepłownicza? WARIANT 1
W wariancie pierwszym trasa główna poprowadzona jest mostem i estakadą z rozdzieleniem przebiegu torowiska tramwajowego na ulice Saska - Nowohucka Początek trasy stanowić będzie połączenie z projektowaną (etap koncepcji) trasą Nowobagrową (przebieg w tunelu). Trasa Ciepłownicza prowadzona jest po nowym śladzie. Początek trasy zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ulic Lipska/Golikówka/Mierzeja Wiślana/Surzyckiego. Trasa przebiega obok terenów ogródków działkowych zlokalizowanych wzdłuż ul. Golikówka.
Kolejno po przeciwnej jezdni przy skrzyżowaniu z ul. Korbońskiego, gdzie następuje zakończenie tunelu drogowego (kontynuacja Trasy Nowobagrowej) i projektowane są ściany oporowe. Trasa kolejno kontynuowana jest estakadą przechodząc przez: międzywale wraz z rzeką Wisła, tereny przemysłowe wzdłuż ulicy Ciepłowniczej aż do skrzyżowania z ul. Nowohucką, gdzie następuje połączenie układu drogowego z torowym prowadzonym od ul. Saskiej.
Koncepcja nie przewiduje ingerencji w układ drogowy ul. Nowohuckiej oraz w most Nowohucki. Koniec estakady tramwajowej projektowany jest przy drodze wjazdowej prowadzącej do „Selgros”. Natomiast koniec trasy głównej stanowi węzeł w al. Pokoju – rondo Dywizjonu 308.
Którędy pobiegnie Trasa Ciepłownicza? WARIANT 2
W projektowanym wariancie trasa drogowa jest prowadzona mostem i estakadą wraz z układem torowym. Wariant ten zmienia poprowadzenie torowiska tramwajowego względem wariantu pierwszego i trzeciego. Natomiast układ pieszo – rowerowy poprowadzony jest w ciągu trasy głównej oraz przy łącznicach i drogach dojazdowych wraz z zastosowaniem przejść dla pieszych przy łączniach oraz peronach/wiatach przystankowych.
Ciągi pieszo rowerowe zostaną poprowadzone wzdłuż całej trasy głównej dowiązane zostaną do istniejących układów oraz planowanych inwestycji.
Którędy pobiegnie Trasa Ciepłownicza? WARIANT 3
Projektowany układ według wariantu W3 - trasa główna drogowa prowadzona jest tunelem pod rzeką Wisła z rozdzieleniem torowiska tramwajowego na wschodnią część terenu opracowania ulicy: Saskiej i Nowohuckiej.
Układ torowy opracowania polegać będzie na dostosowaniu istniejącego przebiegu ul. Saskiej do projektowanego torowiska tramwajowego w osi istniejącej ulicy Saskiej. Przy układzie torowym dostosowane zostaną również ciągi piesze oraz zaprojektowane ścieżki rowerowe oraz przystanki autobusowo-tramwajowe. Następnie trasa tramwajowa i układ pieszo-rowerowy kontynuowany jest ul. Nowohucką od skrzyżowania SaskaNowohucka. Koncepcja nie przewiduje ingerencji w układ drogowy ul. Nowohuckiej oraz w most Nowohucki.
Którędy pobiegnie Trasa Ciepłownicza? WARIANT 4
W wariancie 4 trasa Ciepłownicza prowadzona jest w tunelu pod rzeką Wisła wraz z torowiskiem w ciągu trasy głównej. Układ pieszo rowerowy projektowany jest poza tunelem. Zostanie on poprowadzony przy łącznicach oraz drogach dojazdowych komunikując drogi oraz nieruchomości znajdujące się poza tunelem na przeciwległych terenach opracowania.
Wariant ten jest analogiczny do wariantu 3 zmieniając przebieg trasy tramwajowej, trasa tramwajowa prowadzona jest analogicznie jak w wariancie 2 przebiegu trasy główne pomiędzy jezdniami trasy głównej. Natomiast zmiana w stosunku do trzech poprzednich wariantów polega na poprowadzeniu zarówno trasy głównej i tramwajowej w tunelu.