Nowa organizacja ruchu przy Hali Targowej w zamyśle ma zadowolić wszystkich. Miasto Kraków zaprezentowało koncepcję "Grzegórzki 2.0", która jest efektem prawie czterech miesięcy konsultacji społecznych. Główna zmiana to organizacja ruchu, która ma uchronić Plac Grzegórzecki przed korkami i tranzytem.
Mieszkańcy wyrażali obawy o przeniesienie się ruchu na okoliczne uliczki. Ulicę Blich i Aleję Daszyńskiego, bo one najczęściej się tutaj pojawiały. Dlatego obsługa rejonu Hali Targowej jest planowana z wykorzystaniem ulicy Grzegórzeckiej, Siedleckiego omijając Aleję Daszyńskiego, dlatego z ulicy Grzegórzeckiej będzie możliwość skrętu w lewo - mówi Miejski Inżynier Ruchu Łukasz Gryga.
O 20 zwiększy się liczba miejsc postojowych po północnej stronie Placu ze względu na zamianę miejsc równoległych w ukośne. Urzędnikom zależy również, aby zachować handlowy charakter tego miejsca.
Bardzo ważny element, który musimy utrzymać, to są pewne miejsca i wydarzenia o charakterze kultowym. Te miejsca to przede wszystkim sama Hala, kupcy, którzy tam funkcjonują łącznie ze słynną "Nyską" a także giełdą - mówi Wiceprezydent Andrzej Kulig.
Na razie nowa koncepcja nie ma jeszcze projektu ani wizualizacji, ale pierwsze zmiany związane z remontem Alei Daszyńskiego będą już za tydzień. Całość będzie wdrażana stopniowo z kulminacją głównych prac remontowo-budowlanych w przyszłym roku.
7 marca rusza remont Alei Daszyńskiego. Wyremontowany zostanie fragment od ulicy Metalowców do ulicy Masarskiej. Prace będą obejmowały jezdnię wraz z chodnikami. Same te prace to koszt blisko 3,5 miliona złotych. Urzędnikom obecnie trudno oszacować całkowity koszt wdrożenia planu Grzegórzki 2.0.