Karta Krakowska wymaga przedłużenia. Kto musi o tym pamiętać?
Karta Krakowska jest wydawana na 12 miesięcy, w formie plastikowej i mobilnej. By karta była ważna po upływie roku, należy przedłużać jej status. W przypadku osób zameldowanych w Krakowie status karty przedłuża się automatycznie, natomiast osoby, które nie są zameldowane w Krakowie muszą sami dopełnić tego obowiązku Co ważne, wniosek o przedłużenie karty można składać na miesiąc przed upływem terminu jej ważności.
Jak i gdzie przedłużyć Kartę Krakowską?
Mieszkańcy, którzy nie są zameldowani na pobyt stały w Krakowie, a chcą nadal korzystać z uprawnień, są zobowiązani corocznie złożyć wniosek o przedłużenie statusu karty i okazać dokument potwierdzający odprowadzanie podatków w Krakowie: PIT wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) lub zaświadczenie z urzędu skarbowego. Można to zrobić stacjonarnie (do 30 czerwca) lub w wydłużonym terminie online. Osobiście można to zrobić w następujących Punktach Obsługi Mieszkańców UMK:
- ul. Stachowicza 18: poniedziałek–piątek, w godz. 7.40–15.30
- os. Zgody 2: poniedziałek–piątek, w godz. 7.40–15.30
- ul. Pawia 5a (pętla autobusowa przy Dworcu Głównym Kraków-Wschód): poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00
- ul. Podwale 3/5: poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00
- ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej): poniedziałek–piątek, w godz. 8.00–16.00
- os. Centrum D, blok 7: poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00.