Zwolnienia grupowe na Podkarpaciu. Najgorsze dopiero nadejdzie?

i

Autor: Fot. Pixabay.com

WIADOMOŚCI

Kolejne masowe zwolnienia w w branży odzieżowej. Aż 135 pracowników polskiej marki 4F straciło pracę

2024-06-10 15:42

Masowe zwolnienia dotknęły pracowników kolejnego polskiego przedsiębiorstwa. Tym razem do redukcji etatów doszło w spółce OTCF, właścicielce marki odzieży i akcesoriów sportowych 4F. Cięcia kadrowe objęły ponad130 osób. Powodem wielomilionowe straty w 2023 roku.

Trudności finansowe powodem zwolnień. Ponad 130 osób straciło pracę

W ubiegłym roku aż 135 etatów w spółce OTCF, będącej właścicielem popularnej marki odzieży sportowej 4F, zostało zlikwidowanych. Powodem przeprowadzonej redukcji zatrudnienia miały być problemy z płynnością finansową firmy. Zgodnie bowiem ze sprawozdaniem przedsiębiorstwa przeanalizowanym przez serwis dlahandlu.pl w 2023 r. straty spółki wyniosły 17 mln 491 tys. zł. Wedle wspomnianego dokumentu czynnikami, które przyczyniły się do obecnego kryzysu była zarówno nietrafiona kolekcja, ale też

niepokoje konsumenckie związane z kontynuacją wojny na Ukrainie, wciąż wysoką inflacją, rosnącymi cenami paliw oraz cen energii a także zwiększony poziom zadłużenia i co za tym szło koszty odsetkowe"

To nie były zwolnienia grupowe? Członek zarządu tłumaczy

W komentarzu udzielonym serwisowi dlahandlu.pl, członek zarządu OTCF Wojciech Wroński zaprzeczył jakoby cięcia kadr w jego firmie miały charakter zwolnień grupowych:

W 2023 roku w spółce OTCF istotnie zmniejszyliśmy zatrudnienie o 135 osób. Proces ten nie miał charakteru zwolnień grupowych, w większości przypadków nie obsadzaliśmy wygasłych wakatów. Proces optymalizacji zatrudnienia miał związek z transformacją w kierunku organizacji zwinnej, dlatego zaoszczędzone środki zainwestowaliśmy w rozwój kompetencji pracowników. Zespołom OTCF zaproponowaliśmy m.in. nowe cykle szkoleń, których celem było zwiększenie efektywność procesów. Zmieniliśmy również strukturę zespołu awansując wiele osób na pozycje liderskie. Przygotowaliśmy w ten sposób organizację do kontynuowania dynamicznej ekspansji zagranicznej marki 4F, która dzisiaj jest obecna w 42 krajach świata.

W przenalizowanym przez serwis dlahandlu.pl sprawozdaniu właściciele marki 4F określili także swoje cele na najbliższą przyszłość. Wśród nich znalazła się m.in. ekspansja na rynki zagraniczne, rozwój sprzedaży internetowej oraz zwiększenie produkcji obuwia. Jednocześnie zdecydowano o zmniejszeniu liczby zamówień nowych kolekcji, a także wprowadzeniu ograniczeń w realizowaniu większych inwestycji.

Pod koniec 2023 r. w posiadaniu spółki było 280 sklepów (192 własnych oraz 88 depozytowych) oraz 88 stoisk.

Północna obwodnica Krakowa

Tych polityków z Małopolski i Świętokrzyskiego zobaczymy w europarlamencie. To znane nazwiska