W uroczystym otwarciu wiaduktu uczestniczył tłum vipów, m.in.: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, starosta krakowski Wojciech Pałka, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Michał Drewnicki.
– Spotykamy się na otwarciu największej w historii powiatu krakowskiego inwestycji infrastrukturalnej. Dziękuję rządowi Rzeczypospolitej Polskiej za to, że uruchomił Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg. Dziękuję patronom tego wydarzenia. Dziękuję służbom i Panu Wojewodzie. Dziękuję samorządowcom. To bardzo ważne połączenie Krakowa i powiatu – powiedział starosta, Wojciech Pałka.
Polecany artykuł:
– To ważny wlot do miasta od północnej strony. W niedalekiej przyszłości umożliwi dojazd do powstającego węzła północnej obwodnicy Krakowa – dodaje wojewoda, Łukasz Kmita.
Wartość inwestycji to 37 900 853,05 zł, z czego 24 923 906,00 zł pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wcześniej Funduszu Dróg Samorządowych). Dofinansowanie było przekazane w 2020 roku w wysokości 15 540 789,00 zł oraz w 2021 roku w wysokości 9 383 117,00 zł. 2 176 947,05 zł – to środki przekazane przez powiat krakowski. Wkład miasta Kraków to 8 000 000,00 zł, natomiast gmina Zielonki przeznaczyła na realizację inwestycji 1 800 000,00 zł, a gmina Michałowice 1 000 000,00 zł.
W ramach inwestycji wykonano:
• budowę wiaduktu nad terenem kolejowym;
• budowę i rozbudowę układu drogowego – budowa drogi pomiędzy skrzyżowaniem Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców, a DP2156K i DP2293K (Gmina Zielonki) o długości ok. 1081 m;
• budowę chodnika o długości ok. 738 m;
• budowę ścieżki rowerowej o długości ok. 1068 m;
• budowę 2 zatok autobusowych;
• rozbudowę skrzyżowania Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców na rondo turbinowe „Południowe”; – budowę nowego ronda turbinowego „Północnego” w miejscowości Batowice; budowę „Wlotu Wschodniego” łączącego rondo „Północne” z drogą gminną K601495;
• budowę ronda „małego” na DP2156K i DP2293K łączącego projektowaną drogę; przebudowę i rozbudowę ul. Piasta-Kołodzieja i ul. Powstańców oraz DP2156K i DP2293K na odcinkach dojazdowych do projektowanych rond;- budowę nowych i przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z przepustami;- budowę kanalizacji deszczowej zamkniętej oraz budowę rowu szczelnego stanowiącego kanalizację otwartą o długości ok. 1080 m;
• budowę zbiornika retencyjnego wraz z przepompownią;
• budowę i przebudowę oświetlenia drogowego o długości ok. 1081m;
• przebudowa sieci uzbrojenia terenu (sieć teletechniczna, sieć elektroenergetyczna, kabli sterowania ruchem kolejowym, linii potrzeb nietrakcyjnych, sieci wodociągowej, sieci gazociągu wysokiego ciśnienia);
• rozbiórkę istniejących obiektów – wiat garażowych/budynków gospodarczych, ogrodzeń;
• montaż urządzeń BRD w tym wyświetlaczy prędkości i przejść aktywnych oraz separatorów ruchu.
Źródło: Małopolski Urząd Wojewódzki