Trzeci most nad Wisłą prawie gotowy [ZDJĘCIA]
Budowa trzech równoległych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie (ul. Podgórska i ul. Zabłocie) to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.
Po pierwszym i drugim moście jeżdżą już pociągi. W budowie jest trzeci - ta przeprawa podzielona jest na część dla pociągów oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki tej inwestycji poprawić się ma komunikacja w centrum miasta.
Jak podaje PKP PLK, prace przy budowie ostatniego mostu zbliżają się ku końcowi.
Kończą się prace przy budowie trzeciego mostu na Wiśle. W piątek, 13 stycznia wykonawcy zamontowali szczytowe elementy łuku na ostatnim przęśle mostu. Następnie ułożone zostaną tory i rozwieszona sieć trakcyjna. Część trzeciego mostu przeznaczona będzie dla pieszych i rowerzystów. Po obiekcie, podobnie jak po pierwszym moście, będą przejeżdżać pociągi aglomeracyjne. Oddanie nowej przeprawy do użytku poprawi komunikację w centrum Krakowa i zwiększy dostępność przystanku Kraków Zabłocie - podaje spółka.
Nowe mosty kolejowe nad Wisłą w Krakowie. Kiedy koniec prac?
Po ukończeniu wszystkich prac, w połowie 2023 r., pociągi będą mogły jeździć przez centrum Krakowa czterema torami. Dwoma środkowymi torami, a więc także przez środkowy most nad Wisłą i dalej estakadami oraz wiaduktem pojadą składy dalekobieżne z prędkością do 100 km/h (do stacji Kraków Płaszów będą dojeżdżać z prędkością 160 km/h).
Natomiast zewnętrznymi torami (w tym bocznymi mostami) mają być realizowane połączenia aglomeracyjne. Dzięki inwestycjom będzie więc możliwość uruchomienia większej liczby połączeń kolei aglomeracyjnej.