Nowy rozkład PKP. Będzie więcej międzynarodowych i Pendolino do Zakopanego
PKP Intercity przekazało informacje na temat nowego rozkładu jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać w połowie grudnia. Przewoźnik zwiększył liczbę połączeń między największymi miastami w Polsce i zapowiedział cykliczne kursy zagraniczne. Jak wskazują przedstawiciele PKP, konkretne godziny odjazdów pozwolą na łatwiejsze zaplanowanie podróży. Dodatkowo do Zakopanego wreszcie zaczną kursować pociągi Pendolino. Miasto czekało na ten ruch PKP od lat, a dzięki temu czas podróży ulegnie skróceniu.
— Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. Podróżni będą mieli do dyspozycji aż 555 połączeń, w tym 527 całorocznych i 28 sezonowych. To aż o 50 połączeń więcej niż w ubiegłorocznym rozkładzie (w rocznym rozkładzie 2024/2025 uruchamialiśmy 505 połączeń, w tym 34 sezonowe). Co ważne pociągi będą odjeżdżać w równych odstępach czasowych, co jest wygodą dla pasażerów w planowaniu podróży i zapamiętywaniu rozkładów. Cykliczność będzie widoczna m.in. na liniach: Trójmiasto–Warszawa (odjazd co 1 godzinę), Trójmiasto–Kraków (odjazd nie rzadziej niż co 2 godziny) czy Wrocław–Kraków (odjazd co 1 godzinę). Co 2 godziny będą kursować składy z Warszawy do Berlina, co 4 godziny z Krakowa do Wiednia, a także co 4 godziny do Pragi z Krakowa, Warszawy, Wrocławia, Poznania i Trójmiasta — przekazało PKP.
Więcej połączeń PKP Intercity z Krakowa do Niemiec
PKP Intercity zacieśnia współpracę z niemieckim przewoźnikiem Deutsche Bahn, dzięki czemu w nowym rozkładnie znalazło się więcej połączeń z Berlinem. Z Krakowa do stolicy Niemiec pociągi będą odjeżdżać z częstotliwością co cztery godziny, a do dyspozycji podróżnych będzie także nocny pociąg, który startować będzie w Przemyślu i będzie zatrzymywać się także w Krakowie. Ponadto uruchomiono połączenie do Lipska, które będzie przejeżdżać przejście graniczne Węgliniec–Horka, które było niedostępne dla podróżnych od 2007 roku.
— Dzięki współpracy z Deutsche Bahn, liczba dalekobieżnych relacji wzrośnie z 11 do aż 17 par połączeń. W rozkładzie na sezon 2025/2026, Berlin i Warszawę przez Poznań będzie łączyć siedem par pociągów dziennych kursujących w równym takcie co dwie godziny. Natomiast do Berlina z Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry pociągi kursują w takcie co 4 godziny. Dodatkowo do stolicy Niemiec dojadą też podróżni pociągiem nocnym z Przemyśla przez Rzeszów, Dębicę, Tarnów, Kraków, Katowice, Opole, Wrocław i Poznań składem IC Ursa. Do Lipska przez Wrocław dojadą pociągi z Krakowa (grupa wagonów od składu IC Chełmoński rel. Kraków–Świnoujście pod nazwą IC Saxonia) oraz z Przemyśla (grupa wagonów od składu IC Wyczółkowski rel. Przemyśl–Świnoujście pod nazwą IC Via Regia) zatrzymując się po drodze m.in. w Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie, Katowicach, Opolu, Wrocławiu — przekazało PKP.

Z Krakowa dojedziemy PKP do Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji i na Węgry
Prawdziwą gratką dla Krakowa będzie nowe połączenie kolejowe do Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji i na Węgry. Dzięki IC Carpatia będzie mogli dojechać ze stolicy Małopolski do największych miast, położonych w państwach sąsiadujących z Polską.
— Nowością w połączeniach międzynarodowych będzie pociąg IC Carpatia, który zapewni bezpośredni dojazd do Monachium, Wiednia, Salzburga, Pragi, Bratysławy i Budapesztu. Pociąg zacznie bieg w Przemyślu, zatrzymując się po drodze w m.in. Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Krakowie i Katowicach — przekazało PKP.