Telefon

i

Autor: jcomp, Freepik

Wiadomości

Orange zwróci pieniądze klientom. Sprawdź, czy ci się należą

2023-10-20 9:57

Orange decyzją UOKiK zwróci pieniądze klientom, którzy zapłacili za kontakt z infolinią mimo, że korzystali oni wówczas z pakietu oferującego darmowe rozmowy obejmujące sieci komórkowe i stacjonarne. Co ważne, opłaty były naliczane nie tylko podczas rozmowy, ale także wtedy, kiedy klient oczekiwał na połączenie z konsultantem. Firma umożliwiła właśnie składanie odpowiednich wniosków o zwrot kosztów.

Orange zwróci pieniądze klientom. Jak można je odzyskać?

W sierpniu 2023 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, która nakazała firmie Orange zwrot pieniędzy klientom, od których pobierano opłaty za połączenie z infolinią Orange i Nju Mobile. Dzwoniący ponosili koszta mimo tego, że w ich pakiecie oferowano darmowe połączenia na telefony komórkowe i numery stacjonarne. Co ważne, opłata wynosząca 29 gr za minutę nie obejmowała tylko rozmowy z konsultantem, ale była pobierana także wtedy, kiedy osoba dzwoniąca na infolinię oczekiwała na kontakt z firmą.

Jeszcze przed zakończeniem postępowania UOKiK Orange zdecydowało o wprowadzeniu darmowych infolinii dla klientów indywidualnych, którzy od marca nie muszą już płacić za takie połączenia. Dzwoniący nie ponoszą opłat w momencie, kiedy dzwonią z terenu Polski lub terenów objętych roamingiem Unii Europejskiej.

Orange. Jak uzyskać zwrot kosztów od operatora?

Firma Orange poinformowała o możliwości ubiegania się o zwrot poniesionych kosztów przez osoby, które korzystają lub korzystały z usług operatora. Kto może ubiegać się o zwrot pieniędzy z Orange? Chodzi o konsumentów, którzy:

  • dzwonili na infolinię Orange lub Nju Mobile między 12 marca 2022 r. a 12 marca 2023 r., zawarli lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
  • w chwili kontaktu z infolinią korzystali z oferty z nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe albo z oferty z pakietem podstawowym lub dodatkowymi usługami, dającymi nielimitowane połączenia na numery komórkowe,
  • nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za połączenia z infoliniami,
  • w dniach od 10 października 2023 r. do 10 stycznia 2024 r., wypełnią formularz z wnioskiem o zwrot opłat lub przyznanie pakietu danych.

O zwrot mogą się ubiegać także osoby, które nie korzystają już z usług Orange lub Nju. Firma poinformowała,. że byli klienci otrzymają pismo z informacjami potrzebnymi do złożenia wniosku.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej operatora.

Ogromna inwestycja na jednym z najpopularniejszych stoków w Małopolsce

SZPILKI | ROZTAŃCZONY PGE NARODOWY 2023