Orange zwróci pieniądze klientom. Jak można je odzyskać?
W sierpniu 2023 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, która nakazała firmie Orange zwrot pieniędzy klientom, od których pobierano opłaty za połączenie z infolinią Orange i Nju Mobile. Dzwoniący ponosili koszta mimo tego, że w ich pakiecie oferowano darmowe połączenia na telefony komórkowe i numery stacjonarne. Co ważne, opłata wynosząca 29 gr za minutę nie obejmowała tylko rozmowy z konsultantem, ale była pobierana także wtedy, kiedy osoba dzwoniąca na infolinię oczekiwała na kontakt z firmą.
Jeszcze przed zakończeniem postępowania UOKiK Orange zdecydowało o wprowadzeniu darmowych infolinii dla klientów indywidualnych, którzy od marca nie muszą już płacić za takie połączenia. Dzwoniący nie ponoszą opłat w momencie, kiedy dzwonią z terenu Polski lub terenów objętych roamingiem Unii Europejskiej.
Orange. Jak uzyskać zwrot kosztów od operatora?
Firma Orange poinformowała o możliwości ubiegania się o zwrot poniesionych kosztów przez osoby, które korzystają lub korzystały z usług operatora. Kto może ubiegać się o zwrot pieniędzy z Orange? Chodzi o konsumentów, którzy:
- dzwonili na infolinię Orange lub Nju Mobile między 12 marca 2022 r. a 12 marca 2023 r., zawarli lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
- w chwili kontaktu z infolinią korzystali z oferty z nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe albo z oferty z pakietem podstawowym lub dodatkowymi usługami, dającymi nielimitowane połączenia na numery komórkowe,
- nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za połączenia z infoliniami,
- w dniach od 10 października 2023 r. do 10 stycznia 2024 r., wypełnią formularz z wnioskiem o zwrot opłat lub przyznanie pakietu danych.
O zwrot mogą się ubiegać także osoby, które nie korzystają już z usług Orange lub Nju. Firma poinformowała,. że byli klienci otrzymają pismo z informacjami potrzebnymi do złożenia wniosku.
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej operatora.