Władze miasta zachęcają mieszkańców do odkrycia piękna Krakowa i do zostania „turystą lokalnym”. Kampania społeczna podzielona jest na trzy obszary: „wydarzenia otwarte”, warsztaty oraz dzielenie się zdjęciami i filmikami. To m.in. spacery literackie, kina samochodowe czy pikniki, ale również nauka gotowania i promowanie Krakowa w sieci przy użyciu hashtaga #zwiedzajkrakow.
By móc odbudować rynek turystyczny w Krakowie, musimy zacząć skupiać się na nowej koncepcji, zmieniając myślenie o tym, kim jest turysta w Krakowie – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Władze miasta zaznaczają, że wszystkie wydarzenia mają odbywać się z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa. Spotkania mają być prowadzone przez profesjonalnych przewodników czy artystów, ale też aktywistów i entuzjastów. Ma to być sposób na uruchomienie lokalnej gospodarki.
Ponad 10 procent mieszkańców Krakowa opiera swój biznes o usługi turystyczne. Zależy nam, żeby pokazać piękno Krakowa na nowo. Chcemy pobudzić lokalną gospodarkę i włączyć Krakowian w proces przywracania miastu miana turystycznej stolicy Polski” - komentuje Michał Zalewski z Krakowskiego Biura Festiwalowego.
Przedsiębiorcy, aktywiści i inni mieszkańcy Krakowa, którzy chcą włączyć się w akcję, mogą zgłaszać się w Krakowskim Biurze Festiwalowym do końca kwietnia.