Jak podaje Biuro PLK Kraków, obiekt został wybudowany od podstaw. Jest dużo większy od starej konstrukcji, która znajdowała się w tym miejscu od początków XX w. Przestrzeń pod torami ma 11 metrów szerokości i 3 metry wysokości. Dzięki temu powstało miejsce na szerszą niż wcześniej jezdnię i większy chodnik. Inwestycja PLK poprawi przepustowość drogi, oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Kierowcy nie będą musieli pokonywać wiaduktu wahadłowo, jak to było wcześniej, a piesi przechodzą pod torami po bezpiecznym chodniku, a nie skrajem jezdni.
Po sześciu torach znajdujących się na wiadukcie jeżdżą pociągi m.in. w kierunku Katowic i Kraków Airport. Ze względu na konieczność utrzymania nieprzerwanego ruchu kolejowego inwestycja była podzielona na trzy etapy.
Wiadukt kolejowy nad ul. Łokietka to kolejny obiekt oddany do użytku na terenie Krakowa przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wcześniej, w ramach prac na linii kolejowej w kierunku Katowic, zmodernizowano wiadukty nad ul. mjr. Łupaszki, Godlewskiego i Armii Krajowej, a przy ul. Rydla powstał zupełnie
Polecany artykuł: