Dino Oil może namieszać na rynku. Będzie nowe miejsce do tankowania?
Sieć Dino bez wątpienia zyskuje coraz silniejszą pozycję na polskim rynku. W 2023 roku firma zatrudniła 4,7 tys. nowych pracowników. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło pod koniec III kwartału 2023 roku 40,3 tys. pracowników. Przychody Dino ze sprzedaży pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku wyniosły 19,0 mld zł i były o 34,4% wyższe niż rok wcześniej. 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży świeżych produktów, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa. Okazuje się, że Dino nie zamierza poprzestać na produktach spożywczych. Pod koniec ubiegłego roku portal wiadomoscihandlowe.pl informował, że firma zarejestrowała w urzędzie patentowym znak towarowy "Dino Oil". Faktycznie taki znak został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej dokładnie 24 października 2023 roku. Z opisu towarów według tzw. klasy klasyfikacji nicejskiej (które opisują charakter towarów lub usług) można wnioskować, że Dino może mieć plany opanowania rynku paliwowego. Będzie drugi Orlen?
- Usługi dystrybucji paliw; przechowywanie energii i paliw; organizowanie dystrybucji paliwa (...), usługi tankowania paliwa do pojazdów, mycie pojazdów mechaniczny; usługi myjni pojazdów - między innymi o tym czytamy w opisie usług podlegających pod zastrzeżony znak "Dino Oil".
W zakresie usług i towarów jest także benzyna, paliwo biodiesel, paliwo gazowe, gazy do użytku jako paliwo, mieszaniny gazów, gaz syntetyczny, mineralne paliwo silnikowe, paliwo metanolowe, wodorowe, z biomasy, brykiety paliwowe a także produkty na bazie węgla drzewnego do użytku jako paliwo oraz... usługi sprzedaży detalicznej w związku z paliwami. Wszystko więc wskazuje na to, że Dino może zaskoczyć własnymi stacjami paliw, choć sama sieć nie skomentowała tych doniesień.