bronowice węzeł komunikacyjny

i

Autor: ucees spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k

Czy planowany węzeł w Bronowicach jest źle zaprojektowany? "Skomplikowany wjazd na parking"

2025-01-13 16:59

Wjazd na parking inwestycji według wizualizacji przedstawionych przez miasto będzie przebiegał znajdującą się obok pętlę.

Planowany węzeł komunikacyjny w Bronowicach ma być źle zaprojektowany - twierdzą krakowscy aktywiści komunikacyjni. Problematyczny ma być... wjazd na parking. Według wizualizacji przedstawionych przez miasto - ma on prowadzić przez pobliski węzeł, co ma stanowić niepotrzebne utrudnienie logistyczne.

Ten projektowany parking Park and Ride przy przystanku kolejowym Bronowice będzie według nas niefunkcjonalny. Jak zwróciliśmy uwagę - dojazd dla kierowców od strony północnej, czyli od strony Ronda Ofiar Katynia będzie bardzo, bardzo naokoło, pogmatwany. Żeby dostać się na ten parking kierowcy będą koło niego przejeżdżać, ale nie będą mogli na niego wjechać - tylko będą musieli wjechać na węzeł, zakręcić, wjechać na światła, potem skręcić w prawo, skręcić w lewo, znów skręcić w lewo, wjechać na wjazd, na parking. To będzie bardzo krążący dojazd i przez to w naszej opinii nieatrakcyjny. Jeśli kierowcy zobaczą, że tracą tam czas na ten wjazd, potem jeszcze na parkingu muszą zaparkować, potem jeszcze muszą podejść do przystanku, no to mogą po prostu dojść do wniosku, że szybciej jest po prostu pojechać do centrum i tam zaparkować samochód - mówi Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa.

PROF. DUDEK ODPOWIADA: NAWROCKI POWINIEN MNIE PRZEPROSIĆ!

Miasto odpowiada, że głównym problemem jest tutaj brak wolnej przestrzeni - budynek jest z 3 stron otoczony dużymi inwestycjami. Problem ten dałoby się rozwiązać, jednak oznaczałoby to dodatkowe koszta oraz czas.

Rzeczywiście pojawiły się takie informacje o tym, że wjazd od strony ulicy Armii Krajowej może być nieco skomplikowany. To znaczy, nie ma takiego bezpośredniego skrętu w lewo na ten właśnie przyszły parking. Kłopot polega na tym, że niestety ciężko jest zaprojektować jakiekolwiek inne rozwiązanie, ponieważ tutaj trzyma nas przestrzeń, jeśli chodzi o ten właśnie budynek. Z jednej strony mamy linię kolejową, z drugiej strony mamy wiadukt w ciągu ulicy Balickiej, z trzeciej strony mamy skarpę. Żeby bezpośrednio wjechać na ten parking, trzeba by albo wybudować estakadę, co podrożyłoby znacznie koszty i oczywiście przesunęło w czasie wykonanie tej całej inwestycji, na którą sporo mieszkańców Krakowa czeka - mówi Krzysztof Wojdowski z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Pojawiły się również pomysły, by problem rozwiązać za pomocą skrzyżowania - jednak jak słyszymy w wytłumaczeniu, nie jest to możliwe ze względu na charakter ulicy.

Ewentualnie, można by wybudować kolejne skrzyżowanie w ciągu Armii Krajowej właśnie na wysokości tego przyszłego Park and Ride'u. Przy czym no tutaj jest ten kłopot, że ulica Armii Krajowej to jest ulica, która ma swoją kategorię jeśli chodzi o i prędkość poruszania się. Jest to taka droga szybka. W związku z tym są też określone odległości pomiędzy kolejnymi skrzyżowaniami na drodze takiej właśnie kategorii. No i tutaj po prostu nie ma takiej odległości, żeby dało się tam takie skrzyżowanie wybudować - dodaje Wojdowski.

Wartość tego węzła komunikacyjnego to około 80 milionów złotych, a jego budowa ma zakończyć się do 2027 roku.

Wielki quiz z PRL-u. Szczegółowe pytania tylko dla najlepszych
Pytanie 1 z 20
Symbolem luksusu w czasach PRL-u była marka samochodów...