Uchwała dopuszcza banery na budynkach, ale tylko na czas jego remontu przez 12 miesięcy, raz na 7 lat. Wspomniany zabytkowy budynek jest już od dawna wyremontowany.
Za koordynację kampanii , w tym weryfikację zgodności z prawem, kontakt z wykonawcą remontu lub właścicielem kamienicy - odpowiedzialna jest agencja reklamowa. Zgodnie z obowiązującą umową, agencja ma prawo do wstrzymania realizacji umowy poprzez wstrzymanie ekspozycji lub demontaż reklamy, bez żadnych konsekwencji prawnych względem Lotniska - mówi Natalia Vince z krakowskiego lotniska.
Rzeczniczka lotniska przerzuca odpowiedzialność na agencję reklamową koordynującą ich kampanię. Mieszkańcom to tłumaczenie w niesmak.
Nie podoba mi się to, trzeba wszystko pousuwać co zasłania architekturę.
Kto wyraził zgodę na to aby coś takiego powiesić na takiej kamienicy...
Mamy tak piękne zabudowania w Krakowie, że powinniśmy eksponować te nasze dobro. Dlatego uważam, że trzeba to usunąć - twierdzą zgodnie.
Postępowanie trwa, miasto jest na etapie sprawdzania czy wspomniana płachta reklamowa spełnia wytyczne uchwały krajobrazowej. Lotnisko już zapowiada, że będzie domagać się zdjęcia reklamy.