Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że budowa może ruszyć lada moment.
W ciągu 7 dni roboczych możemy przekazać plac budowy, gdy tak się stanie wykonawca będzie mógł przystąpić do prac budowlanych. Myślę, że w tym roku będą to tylko prace przygotowawcze, ale bardzo ważne, by już od przyszłego roku rozpoczęły się właściwe prace budowlane - wyjaśnia.
Wojewoda Piotr Ćwik podkreśla, że inwestycja ma kluczowe znaczenie dla systemu transportowego Aglomeracji Krakowskiej.
Dzisiaj ZRID zostaje wydany. Dla Aglomeracji Krakowskiej i Krakowa to wielkie wydarzenie, w kontekście rozpoczęcia budowy północnej obwodnicy Krakowa. wszystko top w znaczący sposób poprawi komunikację w rejonie Krakowa i w samym mieście - stwierdza.
Mający powstać odcinek jest jednym z najdłuższych na tej trasie.
Będą 4 węzły drogowe, dwa w mieście i dwa poza miastem, do wybudowania są 42 obiekty inżynierskie - wiadukty, mosty, przepusty. Na odcinku miejskim ta droga będzie dwujezdniowa o trzech pasach w każdą stronę. Od węzła Mistrzejowice do węzła Widoma ta droga będzie dwupasowa, ale z rezerwą pod trzeci pas, gdyby zaszła taka potrzeba. Wszystkie obiekty będą przygotowane pod ten pas, więc ten problem będzie dużo mniejszy, niż w przypadku południowej obwodnicy Krakowa - wyjaśnia Tomasz Pałasiński.
Inwestycja będzie kosztować nieco ponad miliard złotych. Decyzja liczy 200 stron, a dołączona do niej dokumentacja waży ponad tonę.