Kraków. O tym powinien pamiętać każdy student
Ostatnio informowaliśmy o problemach studentów ze znalezieniem mieszkania na wynajem lub miejsca w akademiku. Na liście rezerwowej oczekujących w domach studenckich AGH jest 800 osób. Z kolei na UJ zabrakło natomiast miejsca dla 500 studentów. Miasto ma jednak ważny apel do tych, którym już udało się znaleźć lokum. W ciągu 30 dni od zakwaterowania w akademiku lub wynajmowanym mieszkaniu każdy student powinien zameldować się na pobyt czasowy w Krakowie. Można to zrobić od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–18.00 w następujących miejscach (w zależności od miejsca zamieszkania):
- al. Powstania Warszawskiego 10 (Centrum Administracyjne, I p.) – dzielnice I–VII (Śródmieście i Krowodrza),
- ul. Wielicka 28a (III p.) – dzielnice VIII–XIII (Podgórze),
- os. Zgody 2 (parter) – dzielnice XIV–XVIII (Nowa Huta).
Jakie dokumenty są potrzebne do zameldowania na pobyt czasowy?
Student meldujący się na pobyt czasowy w Krakowie musi mieć przy sobie potwierdzenie na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego” przez administrację akademika faktu zamieszkiwania w domu studenckim (przy zakwaterowaniu w akademiku) lub umowę najmu, w przypadku pobytu w wynajmowanym mieszkaniu.