student

i

Autor: pl.freepik.com

Wiadomości

Miasto Kraków apeluje do studentów. O tym obowiązku koniecznie muszą pamiętać

2023-10-03 9:02

Rok akademicki ruszył pełną parą. Krakowskie uczelnie powitały nowych studentów, a w miejskiej komunikacji zrobiło się bardziej tłoczno. Wielu studentów niestety nadal ma poważny problem ze znalezieniem lokum, ale tym, którym już szczęśliwie udało się zadomowić w akademiku lub wynajmowanym mieszkaniu Wydział Spraw Administracyjnych UMK przypomina o ważnym obowiązku.

Kraków. O tym powinien pamiętać każdy student

Ostatnio informowaliśmy o problemach studentów ze znalezieniem mieszkania na wynajem lub miejsca w akademiku. Na liście rezerwowej oczekujących w domach studenckich AGH jest 800 osób. Z kolei na UJ zabrakło natomiast miejsca dla 500 studentów. Miasto ma jednak ważny apel do tych, którym już udało się znaleźć lokum. W ciągu 30 dni od zakwaterowania w akademiku lub wynajmowanym mieszkaniu każdy student powinien zameldować się na pobyt czasowy w Krakowie. Można to zrobić od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–18.00 w następujących miejscach (w zależności od miejsca zamieszkania):

  • al. Powstania Warszawskiego 10 (Centrum Administracyjne, I p.) – dzielnice I–VII (Śródmieście i Krowodrza),
  • ul. Wielicka 28a (III p.) – dzielnice VIII–XIII (Podgórze),
  • os. Zgody 2 (parter) – dzielnice XIV–XVIII (Nowa Huta).

Jakie dokumenty są potrzebne do zameldowania na pobyt czasowy?

Student meldujący się na pobyt czasowy w Krakowie musi mieć przy sobie potwierdzenie na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego” przez administrację akademika faktu zamieszkiwania w domu studenckim (przy zakwaterowaniu w akademiku) lub umowę najmu, w przypadku pobytu w wynajmowanym mieszkaniu.

Uniwersytety w Krakowie. Gdzie się mieszczą? Jak do nich dojechać? [KOMPLET INFORMACJI DLA STUDENTÓW]

Przygotowano Strefy manga, anime, fandom