- Trasa Ciepłownicza będzie miała zarówno komponent drogowy, jak i istotny komponent tramwajowy. Będzie to połączenie Ronda Dywizjonu 308 z rejonem ulicy Lipskiej. W zależności od tego, jak zaplanują projektanci, będzie można przekroczyć Wisłę za pomocą mostu lub za pomocą tunelu - mówi Jan Machowski z ZIM-u.
Władze miasta planują również budowę kolejnego odcinka III obwodnicy. Tym razem chodzi o Trasę Nowobagrową, która ma być kontynuacją Trasy Ciepłowniczej.
- Finalnie one się będą łączyły na wysokości ulicy Lipskiej i wtedy tak naprawdę powstanie duże połączenie drogowo-tramwajowe pomiędzy Czyżynami, a Podgórzem w rejonie ulic Nowosądeckiej i Wielickiej. Oba te ciągi będą dalej się łączyły z powstającą Trasą Łagiewnicką - dodaje Jan Machowski.
Jednak do powstania Tras Ciepłowniczej i Nowobagrowej jeszcze daleka droga. Ich realizacja najprawdopodobniej nie będzie możliwa przed 2030 rokiem. Wcześniej władze miasta dokończą Trasę Łagiewnicką. A na budowę czekają już Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!