- Wykonawca w wariancie pierwszym ma opracować przekroczenie układu kolejowego układem drogowym w postaci wiaduktu. Drugi wariant to wariant tunelowy, a opcja trzecia to rozwiązanie hybrydowe, umożliwiające wykonanie kładki pieszo-rowerowej oraz tunelu przeznaczonego tylko dla ruchu samochodowego - mówi Ewa Bielas z Wydziału Gospodarki Komunalnej UMK.
Mieszkańcy podkreślają, że wiadukt lub tunel mógłby rozwiązać ich problemy, które narastają wraz z budową kolejnych nieruchomości wzdłuż ulicy Fredry.
- Jak wszystkie mieszkania zostaną tutaj zajęte to wtedy będzie naprawdę masakra. Już teraz trudno się wyjeżdża z ulicy, a może być jeszcze gorzej. W dodatku jak przejeżdża pociąg to korek robi się na 10 minut - mówi jeden z mieszkańców ulicy Fredry.
Według wstępnych założeń budowa bezkolizyjnego przejazdu drogowego w rejonie ulicy Fredry ma zostać ukończona do 2025 roku. Szacunkowy koszt inwestycji to około 120 milionów złotych.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!