Kraków. Rzecznik Praw Pacjenta wszczął postępowanie ws. incydentu w ambulansie
Rzecznik Praw Pacjenta wszczął postępowanie z urzędu w sprawie pacjenta, który przez blisko godzinę przebywał sam w zatrzaśniętym ambulansie w Krakowie – poinformowała we wtorek, 16 lipca rzecznik prasowa tego urzędu Anna Hernik-Solarska.
O rzeczonym incydencie informowaliśmy w osobnym materiale. Na nagraniu, które trafiło do sieci widoczni byli mężczyźni, stojący w pobliżu ambulansu. Z ich słów wynikało, że w środku przebywa pacjent, do którego nie może dostać się personel. Po dłuższej wymianie zdań jedna z osób obecnych na miejscu zdarzenia zdecydowała się na wybicie szyby w karetce. Dopiero wtedy pracownicy prywatnej firmy świadczącej usługi medyczne dostali się do pacjenta.
Prezes firmy EMERGENCY24, której dotyczył incydent, wydał oficjalne oświadczenie w tej sprawie. Z jego pełną treścią można zapoznać się tutaj.
Anna Hernik-Solarska poinformowała we wtorek, 16 lipca, że w związku z tym incydentem Rzecznik Praw Pacjenta wszczął postępowanie z urzędu w sprawie ochrony praw pacjenta.
Wszczęcie postępowania nie oznacza decyzji stwierdzającej naruszenie praw pacjenta. Teraz zbierany jest materiał, badane są okoliczności zdarzenia. W związku z tym, na tym etapie działania, nie możemy powiedzieć nic więcej, sprawa jest badana, czekamy na wyjaśnieni – zaznaczyła rzeczniczka urzędu RPP.
Rzecznik komendy miejskiej policji w Krakowie przekazał, że policjanci nie interweniowali w związku z tym wydarzeniem; do właściwego komisariatu nie wpłynęło też żadne zgłoszenie z nim związane.