Do przetargu stanęło w sumie sześć firm. Najdroższa oferta opiewa na kwotę niemal dwóch milionów złotych, najtańsza jest ponad trzykrotnie niższa. Teraz drogowcy muszą sprawdzić, skąd wzięły się tak duże rozbieżności w cenach.
Trzeba sprawdzić każdą ofertę z osobna, w razie wątpliwości będziemy zadawać wykonawcom dodatkowe pytania - twierdzi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rzeczniczka GDDKiA przyznaje, że budowa jest spełnieniem wszystkich oczekiwań mieszkańców.
Będzie tunel, w którym pod zakopianką przebiegać będzie droga powiatowa, jak również chodnik dla pieszych - wylicza.
Po wyłonieniu wykonawcy, ten będzie miał 22 miesiące na przedstawienie projektu i uzyskanie wszystkich koniecznych zgód, w tym ZRID i decyzji środowiskowej.
Mieszkańcy Krzyszkowic, którzy 25 stycznia w proteście zablokowali zakopiankę cieszą się, że sprawa nabrała rozpędu, wysuwają jednak nowe żądania.
Jesteśmy zadowoleni, że coś ruszyło, ale wiemy, że to będzie trwało kilka lat, więc na czas budowy tunelu przydałyby nam się światła. Niestety dostaliśmy odpowiedź negatywną - mówi jedna z mieszkanek.
GDDKiA twierdzi, że budowa świateł w tym miejscu nie ma racjonalnego uzasadnienia ekonomicznego i byłaby wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Mieszkańcy Krzyszkowic zapowiadają, że nie odpuszczą i gdy zajdzie taka potrzeba znów wyjdą na ulice.
Przygotowania do inwestycji potrwają trzy lata. Zgodnie z planami Generalnej Dyrekcji, budowa ma ruszyć w 2023 i zakończyć się rok później.