Tunel znajduje się pod wzgórzem w Batowicach. W sumie na trasie o długości ok. 12,5 km powstają trzy tego typu obiekty.
Będą trwały prace przy płycie podjezdniowej, potem nawierzchnia tej jezdni, oczywiście. Będą prace wykończeniowe jeśli chodzi o ściany i stropy, potem montaż instalacji, wentylacji, wszystkich systemów przeciwpożarowych, informatycznych i tak dalej - mówi Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dróg Krajowych i Autostrad.
Obiekt jest wykonywany metodą odkrywkową.
Teren jest dość skomplikowany geologicznie. W tym miejscu zostają wykonane najpierw ściany szczelinowe, a na tych ścianach strop, czyli wbijamy się i przekopujemy - dodaje Krzysztof Mokrzycki, dyrektor budowy drogi S52.
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa powinna zakończyć się w 2024 roku. Najprawdopodobniej pod koniec 2023 roku fragmenty jezdni będą udostępnione kierowcom.