Automaty paczkowe pod Biedronką. Gigant nawiązał współpracę z DHL
Biedronka i DHL eCommerce Polska ogłosiły nawiązanie partnerstwa w zakresie usług logistycznych i handlowych. Efektem nowej współpracy są automaty paczkowe DHL BOX 24/7, które zostaną zainstalowane przy sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. W ramach pierwszego etapu współdziałania zainstalowano już ponad 600 automatów paczkowych DHL Box pod Biedronkami. Urządzenia wyposażone są w ekrany dotykowe, a ich obsługę ma ułatwiać aplikacja Mój DHL.
Oprócz szybkiego nadania i odbioru paczek - również przez zdalne otwarcie skrytki, aplikacja umożliwia także śledzenie statusu przesyłki oraz trasy kuriera w dniu dostawy. W maszynach DHL paczka czeka na odbiór aż 4 dni. To pozwala klientom na lepsze planowanie dnia i wygodniejsze odbieranie lub nadawanie paczek o dowolnej porze, przed lub zaraz po zakupach w Biedronce. Współpraca z DHL oznacza, że przy sklepach sieci Biedronka łącznie znajduje się już ponad 1800 automatów paczkowych wiodących dostawców usług na terenie całej Polski - informuje Biedronka.
Obecnie sieć DHL liczy 19 tys. punktów odbiorów i nadań przesyłek, w tym 3500 automatów paczkowych DHL BOX.
Sklepy sieci Biedronka, a szczególnie te w mniejszych miejscowościach to często centralny punkt życia lokalnego. To tutaj można zrobić kompleksowe zakupy dla całej rodziny, kupić prasę lokalną czy nadać lub odebrać paczkę, a często nawet naładować samochód elektryczny. W ten sposób realizujemy strategiczną misję bycia blisko klientów, nie tylko oferując im najlepsze ceny, ale stale rozszerzając ofertę usług dodatkowych przy współpracy z naszymi partnerami - mówi Przemysław Jurowicz, dyrektor ds. nieruchomości w sieci Biedronka.
Obecnie, jednym z najbardziej zauważalnych trendów, mocno wpływającym na rynek dostaw kurierskich, jest dostosowanie oferty do stylu życia i preferencji odbiorców. Klienci często oczekują dostawy paczek do domu, biura lub do automatu paczkowego zlokalizowanego przy sklepie, gdzie planują zakupy, chcąc załatwić jak najwięcej spraw jak najwygodniej, jak najszybciej i najlepiej w jednym miejscu. Naszą odpowiedzią na ten stale umacniający się trend jest budowa mocnej sieci automatów paczkowych, zlokalizowanych w miejscach, w których klienci mogą załatwić kilka spraw jednocześnie. Partnerstwo z Biedronką to przykład połączenia sił dwóch mocnych marek, którym klienci ufają od lat - tłumaczy Anna Krauze, dyrektor ds. strategicznego rozwoju e-commerce w DHL eCommerce Polska.