Chodzi o rejon skrzyżowań z ulicami Borkowską, Skośną i Komuny Paryskiej. Radny żali się, że ani w przyszłorocznym budżecie, ani w wieloletniej prognozie finansowej nie ma żadnych środków na ten cel. Podkreśla, że to ostatni dzwonek, by rozpocząć działania mające na celu uniknięcie paraliżu komunikacyjnego.
Michał Starobrat zapowiada, że w tej sprawie sam przygotuje poprawkę do budżetu przewidującą opracowanie koncepcji przebudowy.
Nie narzucam żadnego, konkretnego rozwiązania. Niech popracują nad tym specjaliści. Ale tu chodzi o czas. Jeśli nie zdecydujemy się na koncepcję w roku 2021, będziemy musieli to zrobić za rok, za dwa i cały proces inwestycyjny odwlecze się w czasie. W momencie, gdy pojawią się nowi mieszkańcy w ramach programu Mieszkanie Plus, to tych samochodów będzie coraz więcej - tłumaczy.
Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, podkreśla, że wpisanie zadania do budżetu zależy od radnych. Jeżeli ci nie zdecydują się na taki krok, to ZDMK ma plan awaryjny.
W skali miasta potrzebnych inwestycji jest wiele, a budżet ma swoje ograniczenia. Radni prowadzą prace nad budżetem. Plan awaryjny jest taki, że jeżeli będziemy mieli środki wygospodarowane z inwestycji po przetargach, bo okaże się, że jakieś zadania są możliwe do zrealizowania taniej, niż to zakłada budżet, to możemy się zwrócić do realizacji zadania wskazując środki, które nam pozostały - wyjaśnia.
Michał Pyclik dodaje, że przebudowa ul. Zawiłej nie znalazła się w wieloletniej prognozie finansowej miasta, bo, by się tak stało potrzebne jest… opracowanie koncepcji.
W ramach programu Mieszkanie Plus na Klinach powstaje 481 mieszkań w ośmiu, trzypiętrowych budynkach.