„Tak naprawdę powstaje cały układ drogowy” - tłumaczy Łukasz Gryga, Miejski Inżynier Ruchu.
Ten układ został zaprojektowany w oparciu o ronda i skrzyżowania z wyniesionymi tarczami, trzy takie ronda są przewidziane, przewidziane są chodniki z obu stron, doświetlone przejścia dla pieszych, fragment drogi dla rowerów, a skrzyżowanie ul. Nowohuckiej z Ciepłowniczą zostanie gruntownie przebudowane - wylicza.
Anna Moksa, przewodnicząca Rady Dzielnicy XIV mówi, że bez nowego połączenia, ten fragment Czyżyn stałby się nieprzejezdny.
Galicyjska jest tak zabudowana, że my jako rada dzielnicy nie możemy nawet rozpocząć budowy ogródka jordanowskiego dla dzieciaków, jest hala Expo, powstanie największy outlet, uważam, że ten nowy dojazd od strony ul. Ciepłowniczej jest koniecznością, bo jedyny wyjazd prowadzi do i tak zakorkowane ul. Centralnej - stwierdza.
Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa zapowiada, że niedługo zrealizowana będzie kolejna inwestycja, do której zobowiązał się deweloper. Chodzi o długo wyczekiwany, dodatkowy pas na ul. Centralnej.
Ma powstać prawoskręt w ul. Nowohucką, te rzeczy dzieją się, są na etapie uzyskiwania decyzji ZRID. Z różnych umów z deweloperami, z różnych zadań, które sami realizujemy cały ten układ drogowy jest przystosowywany do tego, by przyjąć ten zwiększony ruch - zapewnia.
Miasto zapowiada, że budowa nowego układu drogowego w Czyżynach potrwa co najmniej rok.