Ryanair

i

Autor: pixabay

WYDARZENIA

Ryanair pozywa pasażera. W tle kilkadziesiąt tysięcy złotych

2025-01-14 15:24

Na początku stycznia Ryanair poinformował o złożeniu w irlandzkim sądzie okręgowym pozwu o odszkodowanie w wysokości ponad 15 tys. euro przeciwko pasażerowi, który zakłócił lot z Dublina na Lanzarote (Wyspy Kanaryjskie) w kwietniu 2024 r. Jak przekazał przewoźnik, lot ze 160 pasażerami na pokładzie został przekierowany do Porto z powodu "niewłaściwego zachowania pasażera". Przewoźnik dodał, że lądowanie w Portugalii opóźniło podróż na miejsce docelowe o całą noc.

Agresywne zachowanie pasażera na pokładzie samolotu. Apel RyainAir do władz Unii Europejskiej

Jak przekazała w poniedziałek, 13 stycznia linia lotnicza, nieplanowany pobyt w Porto kosztował Ryanaira łącznie 15 tys. 350 euro. Największą część tej kwoty pochłonęły koszty noclegów - 7 tys. euro. Przewoźnik wyszczególnił, że po 2,5 tys. euro wydano na opłaty za lądowanie na lotnisku w Porto oraz na portugalskie opłaty prawne, kolejne 1800 euro to koszty załogi zastępczej, a 800 euro to koszty paliwa. Ryanair dodał też, że 750 euro to ekwiwalent utraty sprzedaży biletów lotniczych.

Przewoźnik wyjaśnił, że decyzję o przekierowaniu lotu podjęto w wyniku "niekontrolowanego" i "agresywnego" zachowania pasażera. Ten po wylądowaniu został zabrany przez portugalską policję, jednak w związku z wymogami dotyczącymi godzin pracy, załoga, ponad 160 pasażerów i sam samolot musieli pozostać na noc w Porto, a koszty zakwaterowania oraz posiłków zostały w całości pokryte przez przewoźnika.

Europejskie rządy wielokrotnie nie reagują, gdy agresywni pasażerowie zagrażają wspólnemu bezpieczeństwu i wymuszają decyzję o przekierowaniu. (...) Nadszedł czas, aby władze UE podjęły działania w celu ograniczenia sprzedaży alkoholu na lotniskach. Linie lotnicze, takie jak Ryanair, już teraz ograniczają sprzedaż alkoholu na pokładach swoich samolotów, szczególnie w przypadku kłopotliwych pasażerów - ocenił niewymieniony z nazwiska przedstawiciel Ryanaira, cytowany w komunikacie. Dodał, że podczas pobytu na lotnisku, szczególnie w przypadku opóźnionych lotów pasażerowie mogą kupować o raz spożywać alkohol "bez żadnych ograniczeń".

Wcześniej Ryanair przekazał PAP, że pozwany pasażer, który zakłócił lot był obywatelem Irlandii. Dodał, że jest to pierwszy przypadek pozwania pasażera w Irlandii, ale linia planuje pozwy w innych krajach. Firma wyjaśniła, że informuje publicznie o pozwie złożonym przeciwko pasażerowi, ponieważ chce w ten sposób "zademonstrować jedną z wielu konsekwencji, z którymi będą mierzyć się pasażerowie zakłócający loty".

Mamy nadzieję, że to działanie zniechęci innych pasażerów zakłócających lot, dzięki czemu pasażerowie i załoga będą mogli podróżować w przyjaznym otoczeniu - napisał Ryanair.

Ryanair to irlandzki przewoźnik, który działa w 37 krajach, latając na 234 lotniska; 95 z nich to bazy przewoźnika. Linia dysponuje flotą ok. 600 samolotów i deklaruje zamówienie 350 kolejnych, co ma pozwolić na zwiększenie przewozów w 2034 r. do 300 mln pasażerów rocznie. W Polsce Ryanair korzysta z 13 lotnisk; sześć z nich to bazy, w których ma 42 samoloty.

Przejechaliśmy nową obwodnicą Krakowa! Tak wygląda ekspresówka, na którą czekała cała Polska

Kraków na prestiżowej liście. Brytyjski dziennik wyróżnił go jako miasto, które koniecznie trzeba odwiedzić w 2025 r.

QUIZ. Jak dobrze znasz europejskie miasta? Sprawdź swoją wiedzę z historii i geografii!
Pytanie 1 z 15
Na początek coś łatwego. To zdjęcie zostało zrobione w:
Big Ben