SKA Kraków Prądnik Czerwony. Jest dofinansowanie
Jeszcze w lipcu 2021 roku informowaliśmy o planowanej budowie nowego przystanku kolejowego na Prądniku Czerwonym w Krakowie, do czego ostatecznie nie doszło, mimo ogłoszenia przetargu. Projekt, który przez długi czas leżał odłogiem wraca do łask. Zarząd Województwa Małopolskiego dokonał ostatnio wyboru do dofinansowania kolejnych projektów w programie Fundusze Europejskie dla Małopolski na lata 2021-2027. Wsparcie to uzyskały przedsięwzięcia z zakresu transportu miejskiego, rozwijania systemu gospodarki wodno-ściekowej, edukacji czy usług społecznych. Jednym z projektów, który uzyskał dofinansowanie jest budowa przystanku kolejowego SKA Kraków Prądnik Czerwony.
Polecany artykuł:
Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 135 mln złotych. Zarząd województwa dofinansował planowaną inwestycję na kwotę ponad 93,5 mln złotych. W ramach zadania powstanie nowy przystanek kolejowy i punkt przesiadkowy, co zwiększy dostęp do szybkiego i komfortowego transportu.
Zadanie polega na budowie przystanku Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z budową parkingów P&R. Projektowany przystanek osobowy SKA Kraków Prądnik Czerwony zlokalizowany jest w północnej części miasta, u zbiegu ulic Powstańców, Meiera i Reduta, na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95. Zakres zadania obejmuje nie tylko budowę przystanku, ale także niezbędnej infrastruktury, w tym m.in. wiaduktów drogowych, kładki pieszo-rowerowej, dróg dojazdowych, uzbrojenia terenu, zieleni oraz ciągów pieszych i pieszo-rowerowych.

Inwestycja ta ma stanowić ważny węzeł komunikacyjny na północy Krakowa. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia budowy planowanego parkingu P&R. Harmonogram realizacji przystanku SKA Kraków Prądnik Czerwony opublikował w mediach społecznościowych przewodniczący Rady Miasta Krakowa Jakub Kosek.
Zgodnie z przekazanymi informacjami ogłoszenie przetargu na opracowanie projektu wykonawczego i technicznego wraz z przeprowadzeniem robót budowlanych jest planowane na lipiec bieżącego roku. Do grudnia ma zostać zawarta umowa z wyłonionym wykonawcą. Prace mogłyby ruszyć w I kwartale 2026 roku. Zadanie ma zostać zrealizowane do września 2028 roku.