Stacja paliw

i

Autor: Pixabay Stacje paliw z „chrzczonym” paliwem w Małopolsce

Wiadomości

Te stacje paliw w Małopolsce omijaj szerokim łukiem. Sprawdź, zanim tam zatankujesz!

2024-11-15 15:33

Tankowanie na stacjach benzynowych nie zawsze oznacza, że nasz samochód zostanie zasilonym paliwem wysokiej klasy. Najnowsze wyniki badań jakości paliw w Polsce wyraźnie pokazują, że jakość nie zawsze jest najlepsza. Od stycznia 2024 roku, jak donosi portal dziennik.pl, na stacjach w całym kraju pobrano 1368 próbek. Najwięcej nieprawidłowości ujawniono w oleju napędowym. Najczęściej była to przekroczona zawartość wody. Ponadto analizy kontrolerów wykazały, że trzeba też uważać na benzynę i LPG. Jak wygląda sytuacja w Małopolsce? Które stacje na mapie województwa omijać szerokim łukiem? Sprawdźcie w poniższym materiale.

Stacje paliw z „chrzczonym” paliwem w Małopolsce. Lepiej tam nie tankować

Kontrolerzy Inspekcji Handlowej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzili jakość paliw w Polsce. Przyjrzeli się benzynie, olejowi napędowemu, a także gazowi LPG. Badania prowadzono od 15 stycznia do 30 września 2024. Na ich podstawie powstał raport, w którym wskazano stacje oferujące niskiej jakości paliwo. W 2024 roku pobrano 1368 próbek, w tym 599 benzyny, 517 diesla i 252 próbki gazu LPG. Badania laboratoryjne wykazały nieprawidłowości w 17 próbkach, z czego aż 15 dotyczyło oleju napędowego, 1 benzyny 95 i 1 gazu LPG. Oznacza to, że 3 proc. ze wszystkich próbek oleju napędowego nie spełnia wymaganych przepisów. Paliwo niskiej jakości odnotowano w 10 województwach. Czy na liście znalazły się stacje benzynowe w Małopolsce?

Kontrolerzy w badaniach prowadzonych od stycznia 2024 roku nie odnotowali złej jakości paliwa na stacjach w województwie małopolskim. Najwięcej nieprawidłowości ujawniono w województwach: wielkopolskim – 4 próbki oleju napędowego, warmińsko-mazurskim – 3 próbki (2 x olej napędowy; 1 gaz LPG), kujawsko-pomorskim – 3 próbki (2 x olej napędowy; 1 benzyna 95 oraz mazowieckim – 2 próbki oleju napędowego. Czy to oznacza, że kierowcy w Małopolsce mogą tankować bez strach na każdej stacji paliw? Niekoniecznie. Badania przeprowadzone w 2023 roku wykazały bowiem nieprawidłowości na kilku małopolskich stacjach. Gdzie w Małopolsce jest paliwo niskiej jakości?

Stacje paliw w Małopolsce sprzedające niskiej jakości paliwo – lista

Kontrole Inspekcji Handlowej z 2024 roku potwierdzają spadek jakości paliwa w Polsce. Wskazuje na to raport sporządzony przez kontrolerów w 2023 roku. Wówczas przebadano 1584 próbki paliw, w tym 832 benzyny i 752 diesla. Wymogów laboratoryjnych nie spełniło aż 41 próbek, z czego aż 34 przypadki dotyczyły oleju napędowego, a 7 benzyny. Określonych parametrów nie spełniało więc 2,59 proc. przebadanych próbek. W porównaniu z 2022 rokiem odsetek ten odsetek był dwa razy większy. Wtedy próbek, a badań nie przeszło 21 paliw – 19 oleju napędowego i 2 benzyny, co dawało 1,34 proc. W raporcie z 2023 roku znalazły się 4 stacje z Małopolski. Gdzie w województwie małopolskim wykryto niskiej jakości paliwo?

Stacje paliw w Małopolsce z olejem napędowym o niskiej jakości:

  • stacja paliw Karima BIS, Strzeszów 1 – olej napędowy, zaniżony parametr temperatury zapłonu;
  • stacja paliw Tylka, Rogoźnik, os. Za Torem 23A – olej napędowy, nieprawidłowy parametr stabilności oksydacyjnej (1 i 2 badanie);
  • stacja paliw AT 24, Szczawnica, ul. Główna 27 – olej napędowy, zaniżony parametr temperatury zapłonu (1 i 2 badanie);
  • stacja paliw MPK, Kraków, ul. Walerego Sławka 10 – olej napędowy, nieprawidłowy parametr stabilności oksydacyjnej (1 i 2 badanie).
Kraków Radio ESKA Google News
Autor:

To najstarsza ulica w Krakowie. Tak prezentuje się Kanonicza! [GALERIA]

Krakowski QUIZ. Jak dobrze orientujesz się na Starym Mieście? Sprawdź się krakusie, sprawdź się turysto!

Pytanie 1 z 12
Budynek na zdjęciu to:
Teatr Słowackiego
Najpiękniejsze murale w Krakowie
eVAN. Polski samochód podbije świat? Elektryki to przyszłość? | CO NAS CZEKA? #11 - Albert Gryszczuk
Spalinowe samochody to przeszłość? Warto postawić na elektryki? Czym jest eVan? Jak powstał? Czy 20 milionów złotych to dużo by stworzyć własne auto? Jak wygląda droga w tworzeniu auta od podstaw w Polsce? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w rozmowie z Albertem Gryszczukiem, przedsiębiorcą, prezesem Krajowej Izby Klastrów Energii, twórcą eVana.
Co nas czeka?