To efekt przebudowy linii kolejowej na odcinku od Krakowa Głównego Towarowego do Krakowa Mydlnik. Oprócz powstania Lokalnego Centrum Sterowania, zmodernizowane zostały także przystanki. - To duży krok - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Kraków Mydlniki to stacja, która jest wyposażona w nowe, wysokie perony, które dostosowane są do osób niepełnosprawnych. To między innymi windy. To jest już nowy wizerunek Polskich Linii Kolejowych. W skali całego kraju realizujemy 200 tego typu projektów.
Zadaniem Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki jest zarządzanie kursowaniem pociągów między Bronowicami a lotniskiem i Zabierzowem. LCS wyposażone jest w najnowocześniejszy sprzęt, który umożliwia w dużej mierze automatyczny sposób planować przejazdy pociągów. A składów na dobę kursuje około 300. Zastosowany system przyśpiesza i wspiera decyzje dyżurnych, którzy na kilkudziesięciu ekranach mogą na bieżąco monitorować sytuację na peronach.
Modernizacje linii i przystanków w Krakowie są częścią większego projektu, który obejmuje trasę Zabrze-Katowice-Kraków.