Część programistyczna jest klasycznym hackathonem, którego celem jest rozwiązanie zadanego problemu. W części robotycznej studenci będą mieli za zadanie zbudować i zaprogramować urządzenie.
W tamtym roku zadaniem programistycznym było stworzenie aplikacji dla firmy. Na przykład projektem wyróżnionym był chat, który wspomagał rozwiązywanie problemów w danej firmie. W kategorii robotycznej natomiast, wygrała grupa, która stworzyła robota strażaka. Ten jeździł po pomieszczeniu i wykrywał ogień i potrafił go ugasić - mówi Dawid Błachowicz ze stowarzyszenia studentów BEST AGH Kraków.
Po upłynięciu czasu przeznaczonego na wykonanie zadania, uczestnicy zaprezentują swoje projekty przed jury, w którego skład wchodzą przedstawiciele kadry naukowej Akademii Górniczo-Hutniczej oraz reprezentanci partnerów wydarzenia. Efekty 24-godzinnych zmagań będą oceniane m. in. pod kątem funkcjonalności, kreatywności i możliwości dalszego rozwoju biznesowego projektu.
W tym roku przez pandemię koronawirusa cała edycja odbędzie się online. Programiści i konstruktorzy będą pracować z domu. Będziemy się łączyć za pomocą specjalnej platformy. Będzie można zadawać pytania i konsultować się z ekspertami. Online odbędzie się też finał i podanie zwycięzców - opisuje Dawid Błachowicz.
Cały czas trwają zapisy na wydarzenie. Liczba miejsc jest ograniczona. BITEhack odbędzie się 16 i 17 stycznia przyszłego roku.