Strefa czystego transportu w Krakowie. Dlaczego wojewoda zaskarżył uchwałę?
Wojewoda ma też wątpliwości, co z ludźmi, którzy przyjadą przykładowo ze Szczecina i nie będą mieli gdzie zostawić auta niespełniającego norm emisyjnych. O jakie konkretnie przepisy chodzi, wyjaśnia Rafał Czeladzki z urzędu wojewódzkiego.
Przepisy prawa materialnego, to znaczy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, jak również przepisy konstytucyjne, w tym zasadę równości, zasadę wolności, które w istotny sposób miały wpływ na to, że wojewoda małopolski zdecydował się na wniesienie tej skargi.
Miasto kontruje: strefa ma zostać wprowadzona właśnie po to, by chronić prawa konstytucyjne krakowian.
Strefa czystego transportu w Krakowie została przyjęta po to, by chronić mieszkańców przed szkodliwym wpływem spalin, tego, co wydobywa się z rur wydechowych samochodów. To był ten nadrzędny cel. Cel ten - czyli ochrona zdrowia i życia - jest zawarty w konstytucji - mówi Maciej Piotrkowski z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Skargą wojewody zajmie się teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny.