Piotr Kempf, dyrektor ZZM twierdzi, że zaproponowane rozwiązania są kompromisem, a ten nigdy nie zadowala wszystkich.
Zawsze będą grupy niezadowolone. Są osoby, które głośno protestowały i mówiły "nie" dla tej inwestycji. Mam nadzieję, że też zrozumieją, że nie mieszkają sami w mieście, które trzeba dzielić z tymi, którzy mają inne potrzeby - stwierdza.
Marcin Sajdak z grupy „Mieszkańcy nad Rudawą”, która najgłośniej protestowała przeciwko planom miasta, konsultacje nazywa kpiną.
Wnioskowaliśmy o takie formuły, jak spotkanie nad Rudawą, warsztaty planerskie, a konsultacje zostały ograniczone do spotkania on-line i telefonu eksperckiego. Wiele osób nie miało możliwości wzięcia udziału w tych konsultacjach - mówi.
Droga dla rowerów wzdłuż Rudawy to jedna z kluczowych tras zapisanych w studium tras rowerowych Krakowa i element małopolskiej sieci ścieżek VeloMałopolska. Połączy rejon Klasztoru Norbertanek z Mydlnikami i dalej z siecią ścieżek między innymi do podkrakowskich dolinek. Koszt inwestycji to ponad 6 mln. zł. Prace mogłyby rozpocząć się wiosną 2022 roku i potrwać do wakacji 2023 roku. A z raportem możecie zapoznać się na stronie internetowej Zarządu Zieleni Miejskiej.