Studenci walczyli o zwycięstwo w kategoriach programistycznej i robotycznej.

i

Autor: BITEhack

24 godziny programowania i konstruowania. Zakończył się trzeci BITEhack

2021-01-18 16:15

Przez 24 godziny planowali, programowali i składali urządzenia. Za nami trzecia edycja BITEhacku, czyli hackatonu organizowanego przez studentów krakowskiej AGH.

W weekend 16 i 17 stycznia uczestnicy BITEhacku walczyli o zwycięstwo w dwóch kategoriach: programistycznej i robotycznej. W tej pierwszej 20 zespołów miało dobę na stworzenie aplikacji oszczędzającej czas w pracy. Zwycięzcy stworzyli program zamieniający obszerne teksty na krótkie streszczenia.

- Możemy zacząć od takiego najprostszego zastosowania dla studentów, gdy materiału jest naprawdę dużo i chcemy szybko przez niego przejść. Możemy użyć tej aplikacji i z, załóżmy, godziny czytania, zostaje nam tylko 10 minut - tłumaczy jeden z twórców zwycięskiej aplikacji Mateusz Szmal.

W kategorii robotycznej walczyło 10 zespołów - i w tym wypadku zadanie polegało na stworzeniu urządzenia, które pomoże w pracy w domu, czyli home office. Najlepszy okazał się fotel, który informuje siedzącego o złej postawie kręgosłupa.

- Fotel wydaje sygnały dźwiękowe. To ma być takie wsparcie, które mówi, że "hej, w tym momencie siedzisz źle, powinieneś poprawić pozycję, bo na starość będziesz miał problemy z plecami" - mówi jeden z konstruktorów Mieszko Boczkowski.

BITEhack z powodu pandemii odbył się w całości online, a o zwycięstwo w obu kategoriach walczyło łącznie 120 osób. Imprezie patronuje Radio Eska.

Studenci walczyli o zwycięstwo w 24-godzinnym maratonie programowania:
Polski Kongres Biznesu oferuje darmową pomoc prawną dla przedsiębiorców
Sonda
Czy 500 plus w czasach koronawirusa powinno być zlikwidowane?