ul. Babinskiego

i

Autor: Mapy Google

Czy powstanie linia tramwajowa na Kliny? Mieszkańcy i radny mówią "Tak"

2021-01-14 17:00

Radny Michał Starobrat chce budowy lini tramwajowej do Klinów. Jego zdaniem rosnące problemy komunikacyjne mieszkańców tego osiedla powinny skierować uwagę urzędników właśnie na takie rozwiązanie.

W tej sprawie Michał Starobrat skierował do prezydenta Jacka Majchrowskiego interpelację. Prosi w niej o przeanalizowanie trzech wariantów przebiegu trasy. 

Czy powstanie linia tramwajowa na Kliny? Posłuchaj materiału Kuby Kusego:

Wariant pierwszy to trasa przez ul. 8 Pułku Ułanów i Trasę Łagiewnicką. Realny, ale szkodliwy ekologicznie wariant to tramwaj z Borku Fałęckiego przez Las Borkowski do ul. Zawiłej, no i trzeci, najbardziej realny z Czerwonych Maków przez ul. Babińskiego - wylicza Michał Starobrat. 

Pierwszy z wariantów niemal natychmiast odrzucili przedstawiciele spółki Trasa Łagiewnicka. Decyzja środowiskowa dla ul. 8 Pułku Ułanów nie przewiduje tam budowy linii tramwajowej. Przekroczenie Lasu Borkowskiego również wydaje się mało realne. Na stole zostaje więc wariant trzeci. 

W roku 2012 podczas pierwszego wyłożenia nowego studium zagospodarowania, miasto przedkładało projekt przedłużenia linii z Czerwonych Maków aż do Opatkowic, więc ona jest jak najbardziej realna - stwierdza radny Starobrat.  

Pomysł budowy nowej linii tramwajowej przypada do gustu ekspertom z Platformy Komunikacyjnej Krakowa. 

Wersja przez ul. 8 Pułku Ułanów wydaje się niemożliwa, linia z pętli w Borku budzi kontrowersje i może nie być zgody na ingerencję w las. Dużo prostszy wydaje się wariant z Czerwonych Maków. Gdy wyszły plany miasta, by wydłużyć trasę do Skotnik, to zastanawialiśmy się czy nie dałoby się poprowadzić odnogi właśnie do Klinów, bo od ul. Babińskiego to już bardzo niedaleko. Pomysł nam się zdecydowanie podoba. Potrzeby komunikacyjne mieszkańców Klinów rosną z roku na rok - wyjaśnia Jacek Mosakowski. 

Urzędnicy nie odrzucają pomysłu radnego.

Wydaje się, że najbardziej optymalnym wariantem jest wydłużenie linii z Czerwonych Maków, ale musimy przeanalizować wszystkie warianty i zastanowić się nad finansowaniem - mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego. 

Michał Starobrat podkreśla, że inwestycja miałaby spore szanse na powodzenie, gdyż w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej mocno promowane są proekologiczne rozwiązania transportowe.

Podsumowanie 2020 roku. Jak będziemy go wspominać?
Sonda
Czy sporty ekstremalne są dla kobiet?