Tunel w ciągu Zakopianki przejezdny już w tym roku? Taki cel stawiają sobie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwo Infrastruktury. Jak mówili urzędnicy podczas wizytacji na placu budowy obiekt jest gotowy w 70 procentach. Samo drążenie praktycznie w 100.
Mamy w tej chwili stan surowy tunel wraz z budynkami wentylatorowni. Zostało nam około 400 metrów do betonowania obudowy docelowej w tunelu wschodnim. Równocześnie wykonawca praktycznie przystąpił już do wykonywania słupków pod płytę podjezdniową - mówi Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński.
Do zakończenia prac jednak jeszcze długa droga. Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreśla, że tunele to najtrudniejsze obiekty na budowanych drogach ekspresowych.
One wymagają olbrzymiego zaangażowania, one wymagają dużej precyzji i znajomości rzeczy. Z taką precyzją jest też budowany tunel w Warszawie w południowej obwodnicy miasta - mówi.
GDDKiA musi teraz dojść do porozumienia z włoskim wykonawcą, który chce wewnątrz tunelu zastosować asfalt. Tymczasem w projekcie jest nawierzchnia z płyt betonowych.
Budowa nowej Zakopianki od Lubnia do Rabki-Zdroju rozpoczęła się 5 lat temu. Koszty wszystkich prac wyliczono na ponad 2 miliardy 100 tysięcy złotych. Zakończenie wszystkich w tym odcinku ma nastąpić w tym roku.