Ogromna awaria Santander Banku. Klienci odcięci od kont
W piątek, 19 lipca doszło do globalnej awarii systemów Microsoft. Z całego świata napływają głosy o problemach w bankach, na lotniskach czy w największych korporacjach. Gigantyczne problemy dotknęły również Santander Bank Polska. Jak informuje "Rzeczpospolita", pierwsze raporty o problemach pojawiły się przed godz. 8:00. Jak czytamy, w wyniku awarii klienci Santander Banku stracili dostęp do swoich kont bankowych online. Co gorsza, nie mogą oni również dokonywać płatności za pomocą kart.
Jak podaje "Rzeczpospolita", problemy dotyczą również logowania do konta osobistego przez stronę internetową i aplikację mobilną banku. W mediach społecznościowych Santander Bank Polska poinformował o kolejnych problemach. Nie działać ma infolinia, video oraz czat.
Gdzie jeszcze występują awarie? Wicepremier i Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski poinformował w serwisie "X", że obecnie w Polsce systemy infrastruktury krytycznej działają płynnie.
Problemy nie dotyczą tylko Santander Banku. Jak się okazuje, awaria dotknęła również PKO BP. "Money.pl" podaje, że klienci zaczęli zgłaszać problemy po godz. 9:00. Jak czytamy, prawie połowa z nich dotyczy przelewów, a także dostępu do bankowości online i banku w aplikacji mobilnej.
Globalna awaria systemów Microsoft jest monitorowana przez polskie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo. Na bieżąco będziemy informować o sytuacji, a na tę chwilę nie ma powodów do niepokoju - czytamy we wpisie Krzysztofa Gawkowskiego.