Co zmieni się na ul. Kocmyrzowskiej?
Projekt remontu około kilometrowego odcinka Kocmyrzowskiej obejmuje rozbudowę ulicy do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Oprócz tego powstać ma nowe torowisko razem z rozbudową pętli Wzgórza Krzesławickie. Będą też nowe odcinki chodników, ścieżek rowerowych, nowe oświetlenie i dodatkowo zagospodarowanie zieleni.
- Wewnątrz pętli znajdzie się terminal autobusowy z czterema peronami, piętrowym parkingiem dla rowerów i budynkiem użytkowym, w którym znajdzie się m.in. poczekalnia ze strefą gastronomiczną, toalety, dyspozytornia ruchu oraz zaplecze dla motorniczych i kierowców - podkreśla Mirosław Podraza, dyrektor regionu w firmie Gülermak, odpowiedzialnej za planowaną inwestycję.
Kiedy ruszą prace budowlane?
Rozpoczęcie postępowania ws. ZRID to dobra informacja, która przybliża rozpoczęcie ważnej inwestycji.
- Mamy nadzieję, że procedura uzyskiwania zgody na budowę przebiegnie sprawnie i sama realizacja zadania rozpocznie się jeszcze w pierwszej połowie roku 2023 – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Przedstawiciele wykonawcy inwestycji spodziewają się, że wniosek o ZRID zostanie rozpatrzony na tyle szybko, że już na wiosnę przyszłego roku firma będzie mogła zająć plac budowy.
– Dla GDDKiA informacja o wszczęciu postępowania jest bardzo ważna, bo wiąże się z budową S7 Widoma – Kraków. Odcinek ten stanowił będzie wylot z węzła Grębałów w stronę Kocmyrzowa. Zrealizujemy go równolegle z budową drogi ekspresowej – informuje Tomasz Pałasiński, dyrektor GDDKiA Oddziału w Krakowie.
Roboty budowlane mają potrwać do końca 2024 roku. Będą skoordynowane z budową węzła Grębałów, który powstaje w ramach drogi ekspresowej S7 Kraków – Widoma.
- Planowany do rozbudowy odcinek ul. Kocmyrzowskiej został włączony w kontrakt realizowany na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Z jej ramienia inwestycję koordynuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie. Szacunkowy koszt projektowania i prac budowlanych to 56,4 mln zł brutto – czytamy na stronie internetowej ZIM-u.