Trwają konsultacje ws. trasy S7 do Myślenic. Mieszkańcy regionu protestują
We wtorek, 25 listopada GDDKiA rozpoczęła serię konsultacji społecznych ws. budowy trasy S7 z Krakowa do Myślenic. Mieszkańcy i mieszkanki miasta oraz podkrakowskich gmin głośno protestują przeciwko zaproponowanym przez GDDKiA wariantom trasy. Dla niektórych osób ta inwestycja mogłaby oznaczać nawet wyburzenie domów, zaś w niektórych rejonach Krakowa mogłaby mieć negatywny wpływ na dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, w tym na strefę ochronną uzdrowiska Swoszowice. Dotychczas pierwsze konsultacje przebiegły w nerwowej atmosferze. Uczestnicy i uczestniczki zwracali uwagę, że w ankiecie konsultacyjnej postawiono na wskazanie, które z sześciu wariantów uznają za najlepszy, układając od najbardziej do najmniej pożądanego. Tymczasem wiele osób nie zadowala żaden wariant i takiej opcji zabrakło.
Tymczasem Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zachęca do udziału w konsultacjach i uspokaja, że można wskazywać, że żaden z wariantów trasy S7 nie jest akceptowany. Wszystkie ankiety będą brane przez GDDKiA pod uwagę. Podczas każdych konsultacji ankiety można wypełniać od 9.30 do 20.30. Mieszkańcy zapowiedzieli też protest przed siedzibą GDDKiA w Krakowie. Odbędzie się on w poniedziałek, 1 grudnia o godz. 13.00
— Tak, ankieta, gdzie jest wpisane tylko odpowiedź żaden z wariantów nie dla S7. Tak, taka ankieta będzie przez nas respektowana, bo to jest informacja. Teraz będziemy mieć chwię przerwy, ale od 9 grudnia zaczynamy z kolejnymi konsultacjami w gminach Siepraw, Mogilany i na końcu w czwartek widzimy się w Myślenicach — powiedział Radiu Eska Kacper Michna z GDDKiA.
Prezydent Krakowa sprzeciwia się konsultacjom GDDKiA ws. trasy S7
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski zwrócił się do GDDKiA z prośbą o wstrzymanie prowadzonych obecnie konsultacji społecznych dotyczących planowanego odcinka trasy S7 w kierunku Myślenic. Władze miasta stanowczo podkreślają, że żaden z przedstawionych wariantów przebiegu drogi ekspresowej przecinających Kraków nie może zostać zaakceptowany. Podnoszone są przede wszystkim kwestie negatywnego wpływu inwestycji na środowisko, obszary cenne przyrodniczo oraz na dziedzictwo kulturowe, w tym na strefę ochronną uzdrowiska Swoszowice. Pismo skierowane do GDDKiA jest wynikiem niedawnego posiedzenia zespołu zadaniowego zajmującego się analizą możliwości wyznaczenia korytarza dla odcinka S7 Kraków–Myślenice na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Zespół funkcjonuje od 2002 roku i skupia przedstawicieli społeczności lokalnej, radnych miejskich oraz reprezentantów Urzędu Miasta Krakowa.
Zdaniem prezydenta Aleksandra Miszalskiego przedstawione przez GDDKiA warianty trasy S7, biegnące przez południowe rejony Krakowa, są całkowicie nie do przyjęcia. Z tego powodu prezydent zapowiada działania zmierzające do wstrzymania dalszych prac nad tymi propozycjami. Podkreśla, że planowana droga ekspresowa S7 powinna przebiegać przez obszary słabo zurbanizowane, tak aby otwierać nowe możliwości rozwoju gospodarczego, a jednocześnie nie wywoływać sprzeciwu mieszkańców. W związku z tym miasto proponuje, aby kolejne spotkania konsultacyjne odbyły się nie wcześniej niż za 30 dni, w terminach uzgodnionych z lokalną społecznością, m.in. z Radami Dzielnic. Dodatkowo pojawił się postulat, by do udziału w konsultacjach dopuszczono mężów zaufania lub obserwatorów reprezentujących stronę społeczną.