Budowa S7 w Krakowie. Zmiana organizacji ruchu w Nowej Hucie
W piątek przed południem ma zostać zmieniona organizacja ruchu na al. Solidarności oraz ulicach Ujastek i Ujastek Mogilski w krakowskiej Nowej Hucie w rejonie budowy drogi ekspresowej S7. Taka organizacja ruchu potrwa przez około pół roku. Jak poinformował w środę Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, utrudnienia są związane z rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z budową drogi ekspresowej S7 w okolicy Al. Solidarności w krakowskiej Nowej Hucie.
Polecany artykuł:
Zmiany planujemy wprowadzić w piątek przed południem. Wszystko oczywiście zależy od pogody - zastrzegł przedstawiciel GDDKiA.
Zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia południowa al. Solidarności, od wybudowanej przełączki do skrzyżowania z ul. Ujastek Mogilski. Ruch w kierunku ul. Ujastek zostanie przeniesiony na jezdnię północną, na której od przełączki do ul. Ujastek będzie obowiązywać ruch dwukierunkowy z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Na jezdni południowej, od skrzyżowania z ul. Wańkowicza do tymczasowej przełączki, wprowadzony zostanie buspas. Na wyjeździe z ul. Ujastek Mogilski obowiązywać będzie nakaz skrętu w prawo (w kierunku ul. Ujastek). Jezdnia południowa al. Solidarności, od skrzyżowania z ul. Ujastek Mogilski do skrzyżowania z ul. Ujastek, również będzie jezdnią dwukierunkową z ograniczeniem prędkości do 40 km/h.
W ciągu ul. Ujastek (na odcinku przy bramie do budynku huty) powstanie tymczasowe rondo, które będzie rozprowadzać ruch w kierunku centrum oraz w kierunku drogi ekspresowej S7. Ruch tramwajowy zostanie utrzymany. Przystanek „Kombinat” 05 zostanie przeniesiony w stronę ul. Mrozowej. Według GDDKiA ten etap organizacji ruchu potrwa ok. sześciu miesięcy.
Zmiana organizacji ruchu jest związana z trwającą budową odcinka drogi ekspresowej S7 Widoma–Kraków Nowa Huta. Liczy on 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. Inwestycja przebiega po mocno zurbanizowanych terenach Krakowa, w związku z czym jest kosztowna i skomplikowana pod względem technicznym. Na trasie powstaną m.in. cztery węzły drogowe (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów), a także wiele innych obiektów inżynieryjnych. Zgodnie z harmonogramem budowa ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Wartość zadania to blisko 1,546 mld zł.