Tunel na ul. Opolskiej w Krakowie. Jak idą prace?
Na ul. Opolskiej widać postęp prac. Jak poinformował Urząd Miasta Krakowa oraz Zarząd Inwestycji Miejskich, całkowita długość tunelu włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej wyniesie ok. 414 metrów. Konstrukcja będzie miała ok. 23 metrów szerokości. Różnica poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie ok. 7,5 metra.
W tunelu będą mogły poruszać się pojazdy o dopuszczalnym ciężarze 50 ton. Trasa pozwoli oddzielić ruch tranzytowy na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Konstrukcja jest jednym z siedmiu obiektów inżynierskich, które są realizowane w ramach jednej, dużej inwestycji, czyli budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej.
Tunel wzdłuż ul. Opolskiej. Kiedy finisz prac związanych z inwestycją?
Krakowski ZIM zapowiadał wcześniej, że kierowcy pojadą tunelem już w drugim kwartale 2023 roku. Wszystko więc wskazuje na to, że koniec prac powinien nastąpić maksymalnie w czerwcu. Roboty przy budowie tunelu są na końcowym etapie. Do realizacji pozostały jeszcze dylatacje, izolacje, elementy odwodnienia, zasypki i konstrukcja drogowa wewnątrz tunelu i na dojazdach.