Stanisław Mazur, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego

i

Autor: Lepszykrakow, Wikipedia

ŻYCIE MIASTA

Rzecznik Praw Mieszkańców i KR-appka. Kandydat na prezydenta Krakowa chce usprawnić kontakt mieszkańców z urzędem miasta

2024-03-13 15:41

Prof. Stanisław Mazur w ramach swojej kampanii wyborczej zaprezentował nowy pomysł, mający na celu poprawę komunikacji na linii mieszkańcy-urząd miasta. Chodzi o stworzenie aplikacji mobilnej KR-appka, pozwalającej m.in. załatwiać sprawy urzędowe. Kolejnym pomysłem jest stworzenie w mieście Rzecznika Praw Mieszkańców.

Kraków. Prof. Stanisław Mazur chce stworzyć aplikację dla krakowian

Podczas konferencji prasowej kandydat na prezydenta Krakowa prof. Stanisław Mazur przedstawił propozycję uruchomienia aplikacji mobilnej KR-appka. Jej zadaniem miałoby ułatwić mieszkańcom miasta załatwianie spraw urzędowych, które mogliby dokonywać za pomocą kilku kliknięć. Dzięki niej krakowianie mogliby także zgłaszać bieżące problemy oraz konsultować ważne sprawy, związane z funkcjonowaniem Krakowa.

— Pomysł, który dziś przedstawiamy jest wyrazem naszego myślenia o nowoczesnym mieście, które jest technologicznie zaawansowane, a zarazem bardzo przyjazne dla mieszkańców. Ta aplikacja, którą zwiemy "KR-appka" spełnia dwie istotne funkcje. Z jednej strony to ułatwienie dla mieszkańców w pozyskiwaniu informacji o sprawach, które dotyczą miejsca parkingowe, miejsca w szkołach czy szpitali i tego wszystkiego, czego potrzebujemy, aby sprawnie poruszać się po naszym mieście — powiedział Stanisław Mazur.

QUIZ. Krakowska gwara. Sprawdź, czy znasz słowa rodem z grodu Kraka!

Pytanie 1 z 10
Zaczynamy od smakołyków i Tłustego Czwartku. Jak w Krakowie określamy faworki?

Prof. Stanisław Mazur chce powołania w Krakowie Rzecznika Praw Mieszkańców

Drugim pomysłem kandydata na prezydenta miasta jest powołanie Rzecznika Praw Mieszkańców, który zajmowałby się bieżącymi problemami mieszkańców Krakowa. Chodzi o to, aby w stolicy Małopolski była osoba, która mogłaby reagować natychmiast na kłopoty krakowian.

— To nie tylko zgłaszanie opinii czy postulatów, ale również konsultowanie różnych ważnych rzeczy, o których rozstrzyga rada miasta czy podejmuje prezydent — podkreślił Mazur. — Codzienna praca pokazuje nam, jak wiele problemów z załatwianiem podstawowych spraw mają zwykli mieszkańcy. Zgłoszenie dziury w drodze, źle naliczone opłaty w spółdzielni, chodnik zastawiony przez samochody. Wiele osób zwyczajnie boi się reakcji urzędnika lub nie wie, jak załatwić takie sprawy. Właśnie dlatego chcemy, by w Krakowie swoją pracę rozpoczęła specjalna jednostka, Rzecznik Praw Mieszkańca — dodała Olga Lany, kandydatka do rady miasta.

Jacek Majchrowski odpowiada na aplikację prof. Mazura

Głos w sprawie pomysłu prof. Stanisława Mazura błyskawicznie skomentował prezydent Jacek Majchrowski. W swoich mediach społecznościowych skrytykował pomysł kandydata na prezydenta miasta, argumentując, że krakowianie już teraz mają odpowiednie narzędzia, aby załatwiać niezbędne sprawy urzędowe. Ponadto w fazie tekstów ma także być aplikacja "przez którą będzie można kupić bilety MPK, zapłacić za parkowanie, sprawdzić rozkład jazdy autobusów i tramwajów".

— Szanowni Państwo właśnie po to stworzyliśmy Krakowskie Centrum Kontaktu, którego pracownicy odbierają około tysiąc telefonów dziennie, by nikt nie musiał się zastanawiać, czy sprawa, którą chce zgłosić, należy do zarządu zieleni, zarządu dróg czy któregoś z wydziałów urzędu miasta. Uruchomiliśmy także Krakowski Portal Usług Miejskich, przez który mogą interwencje zgłaszać ci, którzy wolą zrobić to elektronicznie. Co więcej, mogą też zgłosić swój pomysł i na bieżąco sprawdzać, jaki jest status ich zgłoszenia — przekazał prezydent Jacek Majchrowski na Facebooku.

Nauczyciele, pielęgniarki oraz inspektorzy. Oto najnowsze oferty pracy od Gminy Miejskiej Kraków:

Debata "Wybory samorządowe. Walka o Kraków". Mocna wymiana zdań i cięte riposty