Kraków. KST III: druga nitka tunelu na ul. Opolskiej otwarta od 22 maja 2023
Jak informuje wykonawca, od 22 maja od godzin wieczornych ruch w ciągu ul. Opolskiej w kierunku do Bronowic zostanie poprowadzony w północnej komorze tunelu drogowego. Zarówno w tunelu, jak i przy dojazdach obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 40 km/h. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane.
Tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jego celem podstawowych jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.
Jak informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie, tunel ma ok. 100 m, a włącznie z najazdami – ok. 414 m. Konstrukcja jest szeroka na ok. 23 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów wyniesie on 50 ton.