Budowa metra w Krakowie. Prezydent Oświęcimia czeka na uwagi krakowian
Metro, prametro, a może podziemna linia tramwajowa? O tej inwestycji w Krakowie mówi się długo i głośno, jednak wciąż temat wywołuje wiele kontrowersji oraz wątpliwości. Pomysł na powstanie takiego środka komunikacji miejskiej nie jest pod Wawelem nowy, jednak obecna władza robi co może, aby wreszcie spełnić obietnicę wyborczą i wcielić plan powstania metra w życie. Obecnie do końca stycznia krakowianie i krakowianki mogą zgłaszać uwagi dotyczące pierwszego etapu powstawania inwestycji.
W związku z tym, że prezydent miasta Aleksander Miszalski oraz wiceprezydent Stanisław Mazur posiadają działki z bezpośrednim sąsiedztwie obszaru planowanej inwestycji, Samorządowe Kolegium Odwoławcze zdecydowało o wyznaczeniu nowego decyzyjnego organu ws. wydania decyzji środowiskowej dla krakowskiego metra. Wybrano na niego Gminę Oświęcim. Później organ będzie miał czas do 28 lutego na wydanie decyzji środowiskowej. Uwagi można zgłaszać w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Oświęcim, ul. Władysława Jagiełły 23, pokój nr 22 w godzinach pracy urzędu.
Metro w Krakowie. Pierwszy odcinek będzie składał się z sześciu przystanków
Z raportu o oddziaływaniu metra w Krakowie na środowisku możemy poznać pierwsze konkrety na temat powstawania tej inwestycji. Jedną z największych kwestii spornych było rozlokowanie przystanków. Obecnie wiadomo już, że trasa metra w Krakowie będzie przebiegać przez dzielnice: Krowodrza, Stare Miasto, Grzegórzki i Prądnik Czerwony. Cała droga liczy nieco ponad sześć kilometrów, a znaczna jej większość będzie znajdować się w podziemnym tunelu. Znajdzie się na niej sześć przystanków, a ich budowa wraz z całą infrastrukturą pochłonie aż 13 miliardów złotych. Sprawdźcie w naszej galerii poniżej szczegóły pierwszej linii metra w Krakowie.
Przystanki na trasie pierwszej linii metra w Krakowie:
- Stadion Miejski
- AGH
- Stare Miasto
- Dworzec Główny
- Rondo Mogilskie
- Olsza