Nowe sklepy giganta odzieżowego. Ta marka odnotowała znaczący sukces
Mimo, że coraz częściej słychać o kryzysach finansowych i upadłości różnych firm, w tym tych z rynku odzieżowego, strategia sprzedaży przyniosła spółce LPP w minionym roku blisko 16 mld zł przychodu, co oznacza wzrost o ponad 40%. Właściciel takich marek, jak Reserved, Mohito, Cropp czy Sinsay poinformował, że rosnąca dwucyfrowo sprzedaż w każdym kwartale 2022 roku roku obrotowego pozwoliła wypracować Grupie LPP roczny zysk na poziomie ponad 1 mld zł i zwiększyć wysokość danin i podatków, które zasiliły krajową gospodarkę o 8%, do poziomu przeszło 1,7 mld zł. Pokłosiem tych pozytywnych wyników jest strategia firmy, która stawia na sprzedaż stacjonarną i przymierza się do otwarcia nowych sklepów Reserved i Sinsay.
– W planach na bieżący rok kierujemy się przede wszystkim rozsądkiem, chcemy otwierać salony tam, gdzie dostrzegamy największy potencjał sprzedażowy i otwartość na ofertę naszych marek. Równolegle do znaczących inwestycji w rozwój sieci stacjonarnej i stabilnych wzrostów w kanale e-commerce dalej stawiamy na dyscyplinę kosztową, która pozwoli nam zachować płynność finansową i zrównoważyć planowane wydatki – mówi Przemysław Lutkiewicz z LPP cytowany w raporcie finansowym firmy za rok 2022/2023.
Gdzie powstaną nowe sklepy Reserved i Sinsay?
Większość z planowanych nowych salonów stacjonarnych ma powstać na południu Europy, m.in. w Rumunii, Chorwacji, Bułgarii i Serbii. Najprawdopodobniej nowe sklepy zostaną otwarte również w Polsce. Przypuszczać można, że lista adresów Reserved i Sinasay powiększy się w największych polskich miastach, takich jak Kraków, Warszawa, Wrocław czy Poznań, jednak na razie nie wiadomo tego konkretnie.