Małopolskie. Nowy most i fragment ścieżki rowerowej nad Jeziorem Czorsztyńskim
Inwestorem tego przedsięwzięcia było województwo małopolskie. Nowe połączenia ułatwią dotarcie do takich miejsc, zabytków i atrakcji turystycznych, jak Zamek w Niedzicy, Zamek w Czorsztynie, Tatry, Gorce, Babia Góra. Jezioro Czorsztyńskie to bowiem zaporowy zbiornik wodny na Dunajcu, w Kotlinie Nowotarskiej, pomiędzy Pieninami a Gorcami. Właśnie tam zakończyła się budowa dwóch nowych mostów i fragmentu ścieżki rowerowej. Nowa przeprawa zastąpiła starą, która powstała w latach 80. Po 40 latach jej stan techniczny był już bardzo zły. Budowa nowego mostu była więc koniecznością. Inwestycja kosztowała 33,5 mln zł, z czego 28 mln zł pochodziło z funduszy unijnych.
- Inwestycja to ogromna konstrukcja, bo to 220 metrów długości i blisko 13,5 metra szerokości, a także bardzo wygodna ścieżka rowerowa - mówi Witold Kozłowski, marszałek małopolski.
- To jest obiekt w ciągu drogi 969 w ciągu łączącym Nowy Targ z Nowym Sączem. Jest to właściwie jedyna taka droga, więc prace były o tyle trudne, że musieliśmy wykonywać je z ruchem. Stary obiekt służył jako obiekt tymczasowy - mówi nam Katarzyna Węgrzyn-Madeja, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
- Uzgadnianie tego projektu i wkomponowanie ścieżki VeloDunajec w całe to rozwiązanie trochę czasu zajęło, ale jak widać, wyszło bardzo dobrze. Wcześniejsze rozwiązania dla rowerzystów na poprzednim moście narażały naszych rowerzystów na duże niebezpieczeństwo - mówi Jan Smarduch, wójt gminy Nowy Targ, najdłużej urzędujący samorządowcem na Podhalu.