W ten sposób MPK chce przygotować się na dostawy nowych wagonów i otwarcie torowisk między innymi wzdłuż Trasy Łagiewnickiej czy do Górki Narodowej.
Do remontu MPK przymierza się od kilku lat. W 2018 roku przedsiębiorstwo za 10 mln zł kupiło sąsiadującą z zajezdnią działkę przy ul. Rzemieślniczej.
Marek Gancarczyk, rzecznik MPK informuje, że jako pierwszy przebudowany zostanie tor objazdowy.
Wystąpiliśmy z wnioskiem o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla przebudowy toru objazdowego. Dzięki temu tramwaje nie będą musiały wyjeżdżać poza zajezdnię, gdy będą chciały ją objechać, nie będą też przeszkadzały tramwajom w ruchu liniowym - wyjaśnia.
Na ten cel udało się zarezerwować środki w przyszłorocznym budżecie miasta.
Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa kibicuje inwestycji MPK. Zaznacza jednak, że miasto powinno pomyśleć o… budowie kolejnej zajezdni.
Obie istniejące zajezdnie osiągną swoje limity. Dla porównania: w Krakowie są dwie zajezdnie, we Wrocławiu trzy, Warszawa ma cztery, a w planach ma piątą - stwierdza.
Kolejne inwestycje na terenie zajezdni będą związane z poprawą infrastruktury. Pojawią się nowe rozjazdy, tory, a także dodatkowa brama od strony ulicy Brożka. Zgodnie z planami MPK, prace mogłyby rozpocząć się już w przyszłym roku.