Dla wielu kierowców zasięg samochodów elektrycznych, który wg standardów WLTP wynosi od 230 do 550 kilometrów (w zależności od wielkości akumulatorów i dostępnych stacji ładowania) może wydawać się dużą wadą i być niezadowalające przy osiąganiu zwłaszcza tych dolnych wartości. Bo jak pojechać takim samochodem na wczasy lub na wycieczkę? W jaki sposób naładować go, aby pokonać kolejne kilometry? Większość kierowców tradycyjnych samochodów spalinowych bez problemów zajedzie na stacje, zatankuje i pojedzie dalej. A w przypadku elektryków dla wielu mogłoby wydawać się to trudne i nieosiągalne. Nic bardziej mylnego. Sieć stacji, gdzie można naładować baterię jest bardzo obszerna. Oczywiście, w dużych miastach, takich jak Kraków, to w zasadzie nie dziwi, ale takie stacje dostępne są już w prawie każdym e turystycznym mieści min. w Nowym Targu czy w Zakopanym, Niedzicy, Szczawnicy a także w Krynicy Zdrój. Dlatego jeśli tylko chcemy pojechać w góry samochodem elektrycznym nie powinniśmy mieć żadnych obaw że zabraknie nam energii! Podobnie sprawa wygląda w przypadku jednodniowych wypadów za Kraków. Niezależnie od wybranego kierunku samochody elektryczne mające zasięg ponad 300 kilometrów dowiozą nas gdzie tylko chcemy.
Zaplanują swoją podróż wcześniej
Dla ułatwienia warto przed takim wyjazdem wrzucić w GPS-a hasło: „stacje ładowania samochodów elektrycznych”. Bez większego kłopotu zobaczymy pełną siatkę stacji z opisem mocy przesyłowej i przy okazji będziemy mieli możliwość zaplanowania podróży dużo wcześniej. Bez niepotrzebnych nerwów i stresu.
Wycieczka nad polskie morze!
A co z Morzem Bałtyckim? Czy uda nam się dojechać elektrykiem z Krakowa nad morze? To pytanie zapewne nurtuje niejednego fana elektryka. Na trasie autostrady A1 w stronę Gdańska jest bardzo dużo sieci stacji ładowania, podobnie to wygląda na trasie S3, która prowadzi do województwa zachodniopomorskiego.
Ile trwa takie ładowanie?
Jeżeli znajdziemy stację szybkiego ładowania o odpowiedniej mocy to zajmie nam to około 20 minut. W innym wypadki ładowanie zajmie od godzinny do półtora godziny na stacji z przesyłem do 50 kW. Warto dodać, że takich stacji jest najwięcej. Możemy zatem śmiało powiedzieć, że obecnie poróżowanie samochodem elektrycznym jest prawie tak samo wygodne jak w przypadku samochodu spalinowego. Sieć stacji ładowania jest na prawdę imponująca, a warto podkreślić, że z roku na rok będzie jeszcze lepiej. Samochody elektryczne to po prostu przyszłość, i olbrzymi wkład branży motoryzacyjnej w walkę o obniżenie emisji CO2. Warto o tym pamiętać, zanim na dobre zaczniemy narzekać, że w 5 minut nie możemy zatankować auta na stacji. Może w ramach walki o czyste powietrze i obniżenie emisji CO2 warto czasami poczekać 20 min na stacji?
Poznajcie dwa modele samochodów elektrycznych
Porsche VW Zakopiańska każdemu zainteresowanemu klientowi umożliwia jazdę testową wybranymi elektrycznymi modelami Volkswagena. Do wyboru mamy dwa modele samochodów:
- ID.3,
- ID.4.
Czym się różnią i co je wyróżnia?
ID.3 jest produkowany w sposób neutralny pod względem emisji CO2. W tym modelu zaawansowane rozwiązania obejmujące wyświetlacz oferujący obraz w rozszerzonej rzeczywistości, idą w parze z parametrami technicznymi, które stanowią punkt odniesienia dla elektrycznej konkurencji tego modelu:
- mocny silnik elektryczny: umieszczony z tyłu samochodu silnik nowego ID.3 oferuje moc do 150 kW (204 KM),
- akumulatory na miarę: w ID.3 są montowane litowo-jonowe akumulatory o pojemności wynoszącej nawet 77 kWh. Zasięg auta (wg WLTP) wynosi do 549 km,
- dynamiczne właściwości jezdne: konstrukcja auta sprawia, że jego środek ciężkości znajduje się nisko, a ciężar jest optymalnie rozłożony między osie. Dzięki temu ID.3 jest zwinny i zwrotny.
ID.4 to SUV, który umożliwia sportową, a przy tym komfortową jazdę. Pod jego oryginalnym nadwoziem kryje się obszerne wnętrze, w którym zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań z zakresu obsługi, informacji, multimediów i systemów asystujących. ID.4 jest pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena i pierwszym elektrycznym modelem marki, który będzie produkowany na kilku kontynentach.
- ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh, pozwala na pokonanie do 523 km (wg WLTP) i rozpędza się do 100 km/h w 8,5 sekundy.
- Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m wnętrze samochodu jest przestronne jak w SUV-ie o rozmiarach większych niż ID.4.
- Volkswagen ID.4 oferuje tzw. inteligentną rekuperację – jej celem jest osiągnięcie maksymalnej efektywności energetycznej.
Więcej informacji na www.autoelektryczne.eska.pl
Porsche Zakopiańska
Góra Libertowska 10, 30-444 Kraków-Libertów
tel.: 12 22 608 32
email.: [email protected]
Artykuł sponsorowany