Na projekt miasto zarezerwowało 130 tys. zł. Zarząd Dróg zapowiada, że będzie wnioskował, by pieniądze na przebudowę znalazły się w przyszłorocznym budżecie miasta. Modernizacja według szacunków może kosztować kilka milionów zł, bo zakres prac jest spory.
Chcemy skupić się na pracach od góry mostu, czyli wymienilibyśmy nawierzchnię, osłony korozyjne elementów stalowych, dylatację, która jest dla nas bardzo ważna i punktowo wprowadziliśmy zabezpieczenia antykorozyjne elementów nośnych pod asfaltem - wylicza Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Michał Pyclik przyznaje, że remont będzie się wiązał ze sporymi utrudnieniami. W czasie robót obowiązywał będzie najprawdopodobniej ruch wahadłowy, może się też zdarzyć, że most zostanie na krótko całkowicie zamknięty.
Iwona Chamielec, miejska radna tłumaczy, że most już od dawna potrzebuje remontu.
To jeden z kluczowych szlaków komunikacyjnych, łączy Stare Miasto i Zwierzyniec z Dębnikami, w ty momencie stan nawierzchni jest fatalny, kierowcy narzekają na dziury, więc remont potrzebny jest w trybie pilnym - mówi.
Zapytani przez naszego reportera kierowcy są gotowi na ewentualne utrudnienia.
Każda przebudowa generuje korki, nie tylko dla aut, ale - jak w tym przypadku - także dla autobusów. Nie ma innej drogi. No korki będą się robiły, ale remont, nie tylko mostu, ale i całych Alej przydał by się bardzo szybko. Przeżyłem już remont ponad 20 lat temu, więc myśle, że zorganizują to tak, by jakoś ten ruch utrzymać - twierdzą.
Most Dębnicki powstał w 1951 roku w miejscu zburzonej przez wycofujących się żołnierzy niemieckich dziewiętnastowiecznej przeprawy. Generalny remont przeszedł w 1998 roku. Wówczas oba brzegi Wisły spiął postawiony obok wojskowy most Lajkonik.