Pracownicy ZTP odpowiadają na głosy mieszkańców
Piękny okres, kiedy autobus 208 dowoził pasażerów na lotnisko Balice powoli się kończy. Od 19 listopada linia przestanie funkcjonować. Władze postanowiły ją zawiesić i wzmocnić pozostałe autobusy aglomeracyjne, jednocześnie zachęcając krakowian i turystów do podróży pociągiem. Ta decyzja jednak nie spodobała się mieszkańcom Krakowa. Stworzyli specjalną petycję w celu powstrzymania likwidacji autobusu, a w sieci posypały się komentarze krytykujące nowy pomysł.
- Skandal! To odebranie podstawowego połączenia komunikacji miejskiej na trasie z lotniska na dworzec dla pasażerów z okolic Bronowic i centrum miasta, linia bardzo popularna i z reguły z przepełnionymi autobusami. Alternatywą ma być drogi pociąg, dalej rzadko jeżdżąca linia aglomeracyjna 218, na którą trzeba się przesiadać (super sprawa z bagażami) czy też jadąca okrężną drogą linia 300? Gdzie tu logika? - pisze jedna z czytelniczek.
Miasto stara się jednak odpowiedzieć na negatywne komentarze mieszkańców i wyjaśnić, skąd wzięła się decyzja o zawieszeniu autobusu aglomeracyjnego 208.
- W nawiązaniu do informacji ws. zmian na m.in. linii 208 chcielibyśmy wyjaśnić, że z przeprowadzonych obserwacji wynika, iż tylko około 10% pasażerów korzystających z tej linii przemieszcza się w relacji z aglomeracji krakowskiej - wyjaśnia ZTP.
Co dalej z linią 208? Jaki transport zastępczy proponuje miasto?
Pracownicy Zarządu Transportu Publicznego przypominają, że zawieszenie linii 208 nie oznacza braku połączenia z lotniskiem Balice. Z ostatnich przeprowadzonych przez urzędników obserwacji wynika, że pozostałe linie autobusowe z Zabierzowa, Młynki oraz Krzeszowic takie jak 218 czy 238 są bardziej zatłoczone. Dzięki rezygnacji z linii 208, pozostałe dwie zostaną wzmocnione z korzyścią dla mieszkańców Gminy Zabierzów.
- Dojazd do Kraków Airport zapewnia linia 300 z Ronda Grunwaldzkiego lub Koleje Małopolskie z Dworca Głównego, Bronowic oraz Mydlnik, gdzie przy regularnych przejazdach koszt biletu miesięcznego to ok. 130 zł w relacji Kraków Główny – Kraków Airport. Dodatkowo w przypadku zwiększonych możliwości operacyjnych miejskiego operatora KMK, będziemy chcieli w przyszłości wzmocnić takie linie jak 268 czy 278, które równie są mocno obciążone. Jesteśmy w tym temacie w stałym kontakcie z Gminą Zabierzów - odpowiada ZTP.
Z uwagi na plany dotyczące wprowadzenia specjalnego biletu dedykowanego na lotnisko oraz dopasowania oferty do faktycznych potrzeb przewozowych mieszkańców związanych z nową usługą do Kraków Airport, pracownicy ZTP wstrzymują się z wydłużeniem autobusu nr 300 do Nowego Kleparza.