Carrefour rezygnuje ze sprzedaży produktów marki PepsiCo
Już od czwartku, 4 stycznia sieć sklepów Carrefour nie będzie sprzedawać we Francji produktów marki PepsiCo, odpowiedzialnej za takie produkty, jak: Pepsi, 7up, Lipton, Lay‘s, Doritos, Alvalle, Quaker i Benenuts. Na razie tych produktów nie zobaczymy na sklepowych półkach tylko we Francji. Decyzja władz sieci dyskontów została podyktowana zwiększającymi się cenami detalicznymi produktów PepsiCo, jako protest przeciwko podwyżkom, których domaga się producent.
Francja mierzy się z inflacją
Decyzja przedstawicieli sieci Carrefour została podyktowana walką z galopująca w kraju inflacją. Francuski rząd jeszcze wiosną ubiegłego roku apelował do sprzedawców detalicznych, aby obniżyli obniżyli swoje ceny w obliczu problemów. Zdaniem dziennikarza Oliviera Dauversa działania sieci Carrefour pokazują, że konflikt na linii dostawców i sprzedawców detalicznych może się w najbliższym czasie pogłębiać.
— Carrefour wysyła sygnał także wszystkim pozostałym dostawcom, w tym Coca-Coli, z którymi konflikt jest nieuchronny. Bądźcie rozsądni, w przeciwnym razie spotka was ten sam los — przekazał francuski dziennikarz Oliviera Dauvers.